Quote from Guest on 21 April 2014, 17:43Finns det några synpunkter på vad jag kan förvänta mig att prestera i sommar? Jag har ökat min vikt från ca 78-85 kg för ett par år sedan till ca 93-97 kg för nuvarande. Jag är 196 cm lång. Det mesta av viktuppgången torde vara muskelmassa. Revbenen är fo
Finns det några synpunkter på vad jag kan förvänta mig att prestera i sommar? Jag har ökat min vikt från ca 78-85 kg för ett par år sedan till ca 93-97 kg för nuvarande. Jag är 196 cm lång. Det mesta av viktuppgången torde vara muskelmassa. Revbenen är fo
Quote from Funbeat user on 21 April 2014, 17:53Hej Tommy!
En lekmans kommentarer här. Cyklar själv ca 1000 mil per år, är 65 år.
Om du har ökat muskelmassan så vet du säkert själv vad det beror på? Styrketräning!?
Var sitter den extra muskelmassan, mest i armar eller ben? Om du vet hur den ökade mus
Hej Tommy!
En lekmans kommentarer här. Cyklar själv ca 1000 mil per år, är 65 år.
Om du har ökat muskelmassan så vet du säkert själv vad det beror på? Styrketräning!?
Var sitter den extra muskelmassan, mest i armar eller ben? Om du vet hur den ökade mus
Quote from Mattias Ragnehed on 22 April 2014, 10:41Hejsan.
Klart att din vikt spelar roll, speciellt uppför och i snabba accelerationer. Jag vägde förra säsongen 92 kg. I år väger jag 80 kg. Förra säsongen var jag bra uppför, denna säsong är jag riktigt grym.Jag kan även hålla högre snitt på platten så f
Hejsan.
Klart att din vikt spelar roll, speciellt uppför och i snabba accelerationer. Jag vägde förra säsongen 92 kg. I år väger jag 80 kg. Förra säsongen var jag bra uppför, denna säsong är jag riktigt grym.Jag kan även hålla högre snitt på platten så f
Quote from Funbeat user on 24 April 2014, 20:45Den största delen av viktuppgången beror nog på styrketräning, men inte har jag några muskler att skryta över. Mest har jag nog satsat på överkroppen och höfterna. Dels på grund av skadan i benet som sades bero på för svaga muskler i höftpartiet och dels
Den största delen av viktuppgången beror nog på styrketräning, men inte har jag några muskler att skryta över. Mest har jag nog satsat på överkroppen och höfterna. Dels på grund av skadan i benet som sades bero på för svaga muskler i höftpartiet och dels
Quote from Elias Engqvist on 24 April 2014, 23:20Löpning i uppförsbackar borde nog också påverkas negativt såvida vikten sitter helt i quadriceps
Löpning i uppförsbackar borde nog också påverkas negativt såvida vikten sitter helt i quadriceps
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 11:35Både vad det gäller cykling och löpning så är ju konditionen den som främst är gränssättande. Det är när man möter sin jämne i kondition som vikten får betydelse på allvar i all den stund att man i övrigt är vältränad.
Jag som viktmässigt sett är otränad
Både vad det gäller cykling och löpning så är ju konditionen den som främst är gränssättande. Det är när man möter sin jämne i kondition som vikten får betydelse på allvar i all den stund att man i övrigt är vältränad.
Jag som viktmässigt sett är otränad
Quote from Mattias Ragnehed on 28 April 2014, 11:50Inte för att jag vill en surgubbe Tommy men chansen att du ökat 10 kg muskelmassa på ett par år är väldigt liten. Tyvärr är det nog en en del fett där också.
Vikten är avgörande inom cykling. Lättare kropp = snabbare cyklist.
Inte för att jag vill en surgubbe Tommy men chansen att du ökat 10 kg muskelmassa på ett par år är väldigt liten. Tyvärr är det nog en en del fett där också.
Vikten är avgörande inom cykling. Lättare kropp = snabbare cyklist.
Quote from Funbeat user on 28 April 2014, 20:37Fredrik: Håller inte riktigt med om att vikten spelar roll på platten pga små mikroaccelerationer. En tyngre person skulle ju hinna bromsa upp mindre pga högre rörelsemängd och då drabbas av mindre sväng runt "snitthastigheten" än en lättare person.
Att
Fredrik: Håller inte riktigt med om att vikten spelar roll på platten pga små mikroaccelerationer. En tyngre person skulle ju hinna bromsa upp mindre pga högre rörelsemängd och då drabbas av mindre sväng runt "snitthastigheten" än en lättare person.
Att
Quote from Funbeat user on 28 April 2014, 22:54Erik: Delar inte den uppfattningen. Den "vinst" man har av masströghet väger aldrig upp behovet av att tillföra kraft för göra dessa microaccelerationer.
Jag som pendlat lite upp och ner i vikt ser tydligt hur det följs åt även på platten(autolap 5km 🙂
Erik: Delar inte den uppfattningen. Den "vinst" man har av masströghet väger aldrig upp behovet av att tillföra kraft för göra dessa microaccelerationer.
Jag som pendlat lite upp och ner i vikt ser tydligt hur det följs åt även på platten(autolap 5km 🙂
Quote from Funbeat user on 29 April 2014, 09:20BILD:http://barndoorcycling.files.wordpress.com/2012/05/jersey-2.jpg
BILD:http://barndoorcycling.files.wordpress.com/2012/05/jersey-2.jpg