Quote from Guest on 28 July 2009, 12:02Hej. Det är så hemskt mycket snack om att man måste vila. Är detta verkligen sant när man tränar olika muskler?
Jag har just börjat träna och tekniksimmar ca.20-30 minuter varje dag utan att trötta ut mig. Utöver det kör jag spinning, styrka eller "trampm
Hej. Det är så hemskt mycket snack om att man måste vila. Är detta verkligen sant när man tränar olika muskler?
Jag har just börjat träna och tekniksimmar ca.20-30 minuter varje dag utan att trötta ut mig. Utöver det kör jag spinning, styrka eller "trampm
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 12:12Det beror nog helt på vilken intensitet du kör på. Tekniksimning spelar nog ingen roll, men styrka, spinning och trappor kan man ju köra på varierande intensitet. Kör du hårt kommer du sannolikt märka när du borde ha vilat (du blir sjuk eller totalt orkes
Det beror nog helt på vilken intensitet du kör på. Tekniksimning spelar nog ingen roll, men styrka, spinning och trappor kan man ju köra på varierande intensitet. Kör du hårt kommer du sannolikt märka när du borde ha vilat (du blir sjuk eller totalt orkes
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 12:21ok, tack. Tar jag och väntar med vila tills kroppen säger att den vill ha det då 🙂
ok, tack. Tar jag och väntar med vila tills kroppen säger att den vill ha det då 🙂
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 12:49För mig beror det på om jag jobbat med styrka eller kondition, cykel med mycket styrka (hög växel eller backträning) gör att jag känner mig mer sliten än ett rent pulspass.
För mig beror det på om jag jobbat med styrka eller kondition, cykel med mycket styrka (hög växel eller backträning) gör att jag känner mig mer sliten än ett rent pulspass.
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 14:02Hej!
Jag kan rekomendera "Idrottarens återhämningsbok" av Göran Kenttä och Michael Svensson, finns att köpa på idrottsbokhandeln.se.
Det är en bok för tränare och personer som tränar seriöst.
Hej!
Jag kan rekomendera "Idrottarens återhämningsbok" av Göran Kenttä och Michael Svensson, finns att köpa på idrottsbokhandeln.se.
Det är en bok för tränare och personer som tränar seriöst.
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 20:38Johan, om du inte behöver vila för att du inte kör så hårt, underskatta inte vilan för motivationen. Långsiktig balans är viktigt.
Johan, om du inte behöver vila för att du inte kör så hårt, underskatta inte vilan för motivationen. Långsiktig balans är viktigt.
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 09:18ok. Tusen tack för råden!
ok. Tusen tack för råden!
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 22:52Jag är ingen expert på något vis... "Det är så hemskt mycket snack om att man måste vila. Är detta verkligen sant när man tränar olika muskler?"
Hjärtat är ju en muskel och jag antar att det behöver någon lugn dag lite då och då. Men kanske inte en/vecka
Jag är ingen expert på något vis... "Det är så hemskt mycket snack om att man måste vila. Är detta verkligen sant när man tränar olika muskler?"
Hjärtat är ju en muskel och jag antar att det behöver någon lugn dag lite då och då. Men kanske inte en/vecka