Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Vildmarksmilen (10,7 km) och Vildmark15 (15,7 km). Underlaget består av allt från lättsprungna stigar till svår terräng. Det gäller att anpassa fart till underlag. Banorna avslutas med ett upplopp uppför Hemlingbybergets slalombacke. Allt deltagande sker

Vad kul det låter, och inte allt för långt bort heller. Tål att tänkas på.

Jag kutade den förra året, riktigt roligt!!

Det verkar sjukt kul! Skulle vara lite Skolmästerskap i orientering revisited med avslutning uppför slalombacke 😀

Attans kollade inte datumet så noga. Ska på bröllop den dagen så det får vänta till nästa år 🙁

Jag var med förra året och hade kanonkul! Tror nog att jag kommer att slå förra årets tid, i år...!

Jag sprang milen förr-förra året och bortsett från avslutningen upp i skidbacken är banan som vilket terrängspår som helst. Vildmark15 däremot, är avsevärt tuffare, säger alla som provat.

Jag bor 5 km från Hemlingby där vildmarksmilen och vildmark 15 är. Jag har tagit 15-km-spåret ibland. Man får sänka farten och länga stegen lite eftersom det är rätt så mycket blöt sumpmark, vid vissa ställen kanske gå eller klafsa. Inte mycket backar och

Anmälde mig igår till Vildmark15 (vildmarksmilen.com). Kan inte släppa tanken på avslutningen uppför slalombacken. Tävlingen kostar 150 eskudos vilket är en lagom kostnad för en löptävling i allmänhet. Dessutom är den rätt tuff och naturen är fin, så man

Slalombacken är rätt så kort, nästan för kort för att kunna kallas "slalombacke" med gott samvete. Du förlorar inte så många minuter om du bara skulle orka springa halva vägen. Dessvärre så är det ju givetvis just vid slalombacken som publiken står och då

12