Quote from Guest on 6 August 2012, 20:14Hej hej,
jag tänkte köra en lite seriösare satsning på olympisk distans nästa år. Och när jag satt och kikade lite i reglerna förstår jag att bara vissa clip-on-bågar är tillåtna. Är det vissa modeller eller är det viss storlek som avgör om det är tillåt
Hej hej,
jag tänkte köra en lite seriösare satsning på olympisk distans nästa år. Och när jag satt och kikade lite i reglerna förstår jag att bara vissa clip-on-bågar är tillåtna. Är det vissa modeller eller är det viss storlek som avgör om det är tillåt
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 20:24Inte en aning om bågarna men jag har fattat det som att det mest är typ EM, VM och OS som tillåter drafting på olympisk distans. Men det kanske är en jätteseriös satsning du ska göra. 🙂
Edit: Viss reservation för att jag inte har någon koll. 😉
Inte en aning om bågarna men jag har fattat det som att det mest är typ EM, VM och OS som tillåter drafting på olympisk distans. Men det kanske är en jätteseriös satsning du ska göra. 🙂
Edit: Viss reservation för att jag inte har någon koll. 😉
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 20:37Senior- och juniorklass på SM och Svenska cupen i Sprint och olympisk distans brukar tillåta drafting.
Ja, det går snabbare med bågar om man använder dem rätt.
Senior- och juniorklass på SM och Svenska cupen i Sprint och olympisk distans brukar tillåta drafting.
Ja, det går snabbare med bågar om man använder dem rätt.
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 21:12aha, jag missförstod nog reglerna lite. Så "vanligtvis" är det alltså inte tillåtet med drafting och tempocyklar och de flesta sorters tempobågar är tillåtna?
--Anders
aha, jag missförstod nog reglerna lite. Så "vanligtvis" är det alltså inte tillåtet med drafting och tempocyklar och de flesta sorters tempobågar är tillåtna?
--Anders
Quote from ellen olsson on 6 August 2012, 21:24Ungefär så, ja.
Ungefär så, ja.
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 23:39Kör du age group är vanligen inte drafting tillåten nej, och då är det tempohoj som gäller om det ska gå riktigt fort, eller valfria cliponbågar på linjecykeln.
Kör du age group är vanligen inte drafting tillåten nej, och då är det tempohoj som gäller om det ska gå riktigt fort, eller valfria cliponbågar på linjecykeln.