Quote from Guest on 10 August 2010, 10:13Hej,
Jag tänkte ge mig på mitt första triathlon den 29e augusti i stockholm. Håller på med klassikern samtidigt och har en ok och cykelbyxor. Men det jag funderar på är att man kan väl inte simma i badbrallor och byta om till cykelbyxorna och sen byta om
Hej,
Jag tänkte ge mig på mitt första triathlon den 29e augusti i stockholm. Håller på med klassikern samtidigt och har en ok och cykelbyxor. Men det jag funderar på är att man kan väl inte simma i badbrallor och byta om till cykelbyxorna och sen byta om
Quote from Jonas Täng on 10 August 2010, 10:23Vilken distans kör du? Ifall du valt sprinten skulle jag rekommendera att köra hela loppet från simning till löpning i badbyxor eller löparshorts. Dra på tröja (o nummerlapp) efter simningen bara. Det går snabbast. Ifall du ska köra olympisk så kan du ant
Vilken distans kör du? Ifall du valt sprinten skulle jag rekommendera att köra hela loppet från simning till löpning i badbyxor eller löparshorts. Dra på tröja (o nummerlapp) efter simningen bara. Det går snabbast. Ifall du ska köra olympisk så kan du ant
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 10:26Jag köpte ett par newline triathlonbyxor för 400:- De har en minimal stoppning och de körde jag hela loppet med. Fungerar utmärkt och då slipper du trixa (under förutsättning att du trivs i att springa i tights)
Edit:
Jag köpte ett linne också med dragk
Jag köpte ett par newline triathlonbyxor för 400:- De har en minimal stoppning och de körde jag hela loppet med. Fungerar utmärkt och då slipper du trixa (under förutsättning att du trivs i att springa i tights)
Edit:
Jag köpte ett linne också med dragk
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 10:29Finns ju tri-kläder, om du vill ut o shoppa.
Annars kan du t ex simma o cykla i korta löptights med tunna funktionskallingar under, så slipper du byta eller köpa nytt. Kolla först att det inte skaver när du cyklar bara. Springa i cykelbrallor låter inte
Finns ju tri-kläder, om du vill ut o shoppa.
Annars kan du t ex simma o cykla i korta löptights med tunna funktionskallingar under, så slipper du byta eller köpa nytt. Kolla först att det inte skaver när du cyklar bara. Springa i cykelbrallor låter inte
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 11:36Tycker ett par riktiga tri-tights är en god investering, använder dem jämnt på träningen också, ruskigt sköna. Funkar både till triahtlon och halvmaror lysande 🙂 Annars långa simbrallor hade nog också funkat om det är en sprint. Är det sprint funkar vil
Tycker ett par riktiga tri-tights är en god investering, använder dem jämnt på träningen också, ruskigt sköna. Funkar både till triahtlon och halvmaror lysande 🙂 Annars långa simbrallor hade nog också funkat om det är en sprint. Är det sprint funkar vil
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 08:01Körde med cykelbyxor(utan hängsle) med liten stoppning hela vägen och ett linne. Funkade jättebra.
Körde med cykelbyxor(utan hängsle) med liten stoppning hela vägen och ett linne. Funkade jättebra.
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 15:38Jag ska köra på olympisk distans och har ingen våtdräkt idag, simmade vansbro i badbyxor med tanke på att det var så varmt (19gr). Det låter ju som att jag borde ta och införskaffa mig ett par triathlonbyxor om dom funkar bra att ha på sig hela vägen så t
Jag ska köra på olympisk distans och har ingen våtdräkt idag, simmade vansbro i badbyxor med tanke på att det var så varmt (19gr). Det låter ju som att jag borde ta och införskaffa mig ett par triathlonbyxor om dom funkar bra att ha på sig hela vägen så t
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 16:18Peter och Sanna på Venkanto www.venkanto.se hjälper dig säkert. Dom har både websajt och butik. Butiken ligger i Enebyberg. Ring och prata med dom. Välj bland Orca, Craft, 2XU, Zoot etc så blir det iaf nte helfel. För mig kändes triathlonkläderna ovanligt
Peter och Sanna på Venkanto http://www.venkanto.se hjälper dig säkert. Dom har både websajt och butik. Butiken ligger i Enebyberg. Ring och prata med dom. Välj bland Orca, Craft, 2XU, Zoot etc så blir det iaf nte helfel. För mig kändes triathlonkläderna ovanligt
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:18Tack för tipset, jag ska höra av mig till dom! 🙂
Tack för tipset, jag ska höra av mig till dom! 🙂
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 19:37Vad är det för speciellt med tri-byxor mot cykelbyxor?
Vad är det för speciellt med tri-byxor mot cykelbyxor?