Quote from Guest on 25 February 2013, 19:22Hej
Jag har roat mig med långdistanslöpning sedan 2000 och har även hunnit göra en klassiker. Är nu lite sugen på att testa triathlon, men första tröskeln är att jag är osäker på vilka prylar man behöver. Vill inte gärna lägga ner för mycket pengar innan
Hej
Jag har roat mig med långdistanslöpning sedan 2000 och har även hunnit göra en klassiker. Är nu lite sugen på att testa triathlon, men första tröskeln är att jag är osäker på vilka prylar man behöver. Vill inte gärna lägga ner för mycket pengar innan
Quote from Funbeat user on 25 February 2013, 19:32en våtdräkt är bra om du har svårt att simma i kall vatten. men det är även bra då de flesta simma snabbare i en våtdräkt.
om du har en våtdräkt kan du har tridräkt eller tri shorts och topp under under sim moment.
en simskin, eller allaround dräkt är
en våtdräkt är bra om du har svårt att simma i kall vatten. men det är även bra då de flesta simma snabbare i en våtdräkt.
om du har en våtdräkt kan du har tridräkt eller tri shorts och topp under under sim moment.
en simskin, eller allaround dräkt är
Quote from Funbeat user on 25 February 2013, 19:36En cykel kan vara bra att ha.
En cykel kan vara bra att ha.
Quote from Funbeat user on 25 February 2013, 19:47Tridräkter (oavsett om den är delad eller hel) har vanligtvis lite tunnare padding så att det ska vara bekvämt att springa i. Men känner du att du har ett par cykelbyxor som funkar både att cykla och springa i så ska väl det gå alldeles utmärkt. Delad drä
Tridräkter (oavsett om den är delad eller hel) har vanligtvis lite tunnare padding så att det ska vara bekvämt att springa i. Men känner du att du har ett par cykelbyxor som funkar både att cykla och springa i så ska väl det gå alldeles utmärkt. Delad drä
Quote from Funbeat user on 25 February 2013, 20:01Intressant.
Då känns det som det rent klädesmässigt skulle kunna vara värt att satsa på:
Våtdräkt
Tri-shortsDå kan man ju komma undan utan att köpa på sig allt för mycket kläder till en början.:-)
Intressant.
Då känns det som det rent klädesmässigt skulle kunna vara värt att satsa på:
Våtdräkt
Tri-shorts
Då kan man ju komma undan utan att köpa på sig allt för mycket kläder till en början.:-)
Quote from Funbeat user on 25 February 2013, 20:24Beg racer
Tempobågar
Cykelskor
Beg sim-våtdräktO så några småprylar. Annars kan du köra med vanliga löpgrejer, fast om du cyklar längre sträckor även cykelbrallor eller tribrallor
Beg racer
Tempobågar
Cykelskor
Beg sim-våtdräkt
O så några småprylar. Annars kan du köra med vanliga löpgrejer, fast om du cyklar längre sträckor även cykelbrallor eller tribrallor
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 25 February 2013, 20:28Under mina första år som triathlet sprang jag de kortare triathlon (sprint) med ett par smidiga cykelbyxor och längre distanser bytte jag till löptajts, tappade ca 40 sek på bytet.
Tritajts är dock trevligare.
Under mina första år som triathlet sprang jag de kortare triathlon (sprint) med ett par smidiga cykelbyxor och längre distanser bytte jag till löptajts, tappade ca 40 sek på bytet.
Tritajts är dock trevligare.
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 08:51Första gången jag körde olympisk distans så hade jag genom en svensk klassiker både våtdräkt och linjehoj.
Hade samma uppfattning som dig om att man ville inte punga ut med för mycket pengar innan man testat.
Så jag körde med vanliga löpartights under vå
Första gången jag körde olympisk distans så hade jag genom en svensk klassiker både våtdräkt och linjehoj.
Hade samma uppfattning som dig om att man ville inte punga ut med för mycket pengar innan man testat.
Så jag körde med vanliga löpartights under vå