Quote from Guest on 29 March 2011, 14:12Hej,
Jag ska köpa en cykel till min fyraåring (inte trehjuling). Vilken är den bästa cykeln att börja med? Vad ska jag tänka på? Vad ska jag inte köpa? Har någon provat springcykel?
Hej,
Jag ska köpa en cykel till min fyraåring (inte trehjuling). Vilken är den bästa cykeln att börja med? Vad ska jag tänka på? Vad ska jag inte köpa? Har någon provat springcykel?
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 14:22Bekantas barn har älskat springcykel. Därifrån till att sedan ha balans på vanlig pedalcykel utan stödhjul gick sedan väldigt lätt.
Bekantas barn har älskat springcykel. Därifrån till att sedan ha balans på vanlig pedalcykel utan stödhjul gick sedan väldigt lätt.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 16:00BILD:http://farm6.static.flickr.com/5098/5453326987_8828f000bf.jpg
BILD:http://farm6.static.flickr.com/5098/5453326987_8828f000bf.jpg
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 17:56Tack!
Tack!
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 18:44Hade en springcykel (balanscykel) till vår 2,5-åring förra sommaren och det funkade hur bra som helst. Jag rekommenderar det skarp. Balansen fixade han i ett hujj och allt eftersom sommaren gick blev jakten på långa, lagom branda backar (för längre repor)
Hade en springcykel (balanscykel) till vår 2,5-åring förra sommaren och det funkade hur bra som helst. Jag rekommenderar det skarp. Balansen fixade han i ett hujj och allt eftersom sommaren gick blev jakten på långa, lagom branda backar (för längre repor)
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 21:49Någon bekant köpte en vanlig barncykel, skruvade av pedalerna och sänkte sätet.
Vips så har man en springcykel!
När dom behärskar den är det ju bara att skruva på pedalerna igen och höja sätet lite 🙂
Någon bekant köpte en vanlig barncykel, skruvade av pedalerna och sänkte sätet.
Vips så har man en springcykel!
När dom behärskar den är det ju bara att skruva på pedalerna igen och höja sätet lite 🙂
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:02Det var ju faktiskt värt att fundera på.
Det var ju faktiskt värt att fundera på.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:06Till en fyraåring rekommenderar jag en vanlig tvåhjuling - pedaler - och stödhjul + ett handtagsstag för en vuxen att skjuta på med vid promenader etc.. Tycker det är bättre sätt att träna upp motoriken med pedaltrampandet (trampa framåt och att bromsa) i
Till en fyraåring rekommenderar jag en vanlig tvåhjuling - pedaler - och stödhjul + ett handtagsstag för en vuxen att skjuta på med vid promenader etc.. Tycker det är bättre sätt att träna upp motoriken med pedaltrampandet (trampa framåt och att bromsa) i
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 23:15Föreslår helt klart springcykel.
Stora sonen hade cykel med stödhjul. När han skulle tränas ur stödhjulen fick vi öva väldigt mycket och länge. Han cyklade utan vid 4 år 10 månader. Lilla sonen körde med springcykel. När jag testade att sätta honom på d
Föreslår helt klart springcykel.
Stora sonen hade cykel med stödhjul. När han skulle tränas ur stödhjulen fick vi öva väldigt mycket och länge. Han cyklade utan vid 4 år 10 månader. Lilla sonen körde med springcykel. När jag testade att sätta honom på d
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 13:56Kanske reviderar min rekommendation. Tänkte på min dotter som det gick snabbt för att gå från tvåhjuling med stödhjul till att cykla utan stöd. Att det gick så snabbt torde ha berott på att hon som treåring fick en sparkcykel (scooter) som hon kickade run
Kanske reviderar min rekommendation. Tänkte på min dotter som det gick snabbt för att gå från tvåhjuling med stödhjul till att cykla utan stöd. Att det gick så snabbt torde ha berott på att hon som treåring fick en sparkcykel (scooter) som hon kickade run