Quote from Guest on 1 July 2011, 23:50cyklade tjejvättern för första gången i år och känner suget att testa stora VR. Men då får det nog bli på en annan cykel än Crescent holma 24 vxl... Alltså, jag behöver en racer. Men vad ska man titta efter? Övriga förutsättningar är liten ekonomi och 3 s
cyklade tjejvättern för första gången i år och känner suget att testa stora VR. Men då får det nog bli på en annan cykel än Crescent holma 24 vxl... Alltså, jag behöver en racer. Men vad ska man titta efter? Övriga förutsättningar är liten ekonomi och 3 s
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 00:00Viktigast är att du har en cykel som passar dig. Måtten är viktiga. Kolla på Kadens.se så har de i nummer 4 o 5 testat olika racers. Om du har en kunnig cykelhandlare lokalt så kolla där för hjälp med mått o så
Viktigast är att du har en cykel som passar dig. Måtten är viktiga. Kolla på Kadens.se så har de i nummer 4 o 5 testat olika racers. Om du har en kunnig cykelhandlare lokalt så kolla där för hjälp med mått o så
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 00:21Anna: Kolla efter sommaren när de rear ut cyklar, då kan du med lite tur få tag på en ny racer för sisådär 7000 kr. Men man får antagligen vad man betalar för, det är inte så mycket häftiga komponenter (växlar och gud vet allt) på en billig cykel. Jag tyc
Anna: Kolla efter sommaren när de rear ut cyklar, då kan du med lite tur få tag på en ny racer för sisådär 7000 kr. Men man får antagligen vad man betalar för, det är inte så mycket häftiga komponenter (växlar och gud vet allt) på en billig cykel. Jag tyc
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 08:08Anna: Det är viktigt att cykeln passar dig. Köpa en racer är inte lika lätt som att köpa en brukscykel. I varje fall inte om du ska var någorlunda säker på att få en cykel du trivs med.
Genom att man sitter så länge på cykeln, måste inställningar och måt
Anna: Det är viktigt att cykeln passar dig. Köpa en racer är inte lika lätt som att köpa en brukscykel. I varje fall inte om du ska var någorlunda säker på att få en cykel du trivs med.
Genom att man sitter så länge på cykeln, måste inställningar och måt
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 08:09Det finns massor av bra pedaler LOOK, Time, Speedplay med flera.
Det finns massor av bra pedaler LOOK, Time, Speedplay med flera.
Quote from Funbeat user on 3 July 2011, 02:31Vad ska man ha för ramstorlek när man är runt 1,60 lång?
Jag är 1.71 och kör på 52 eller M. Så den ska vara betydligt mindre än det. Hur mycket vet jag inte men här har du en mycket enkel vägledning
http://www.bikebuster.se/ram-guide.html
Vänligen
P
Vad ska man ha för ramstorlek när man är runt 1,60 lång?
Jag är 1.71 och kör på 52 eller M. Så den ska vara betydligt mindre än det. Hur mycket vet jag inte men här har du en mycket enkel vägledning
http://www.bikebuster.se/ram-guide.html
Vänligen
P
Quote from Funbeat user on 3 July 2011, 10:41Jag är 159 cm (korta ben) och köpte en cykel med ramstl 15" eller XS...
Fast det är ingen racer utan en landsvägscykel med rakt styre.
Jag är 159 cm (korta ben) och köpte en cykel med ramstl 15" eller XS...
Fast det är ingen racer utan en landsvägscykel med rakt styre.
Quote from Funbeat user on 3 July 2011, 12:54Anna: Jag är 165 cm lång och har en storlek S. Du borde nog ha en XS.
Anna: Jag är 165 cm lång och har en storlek S. Du borde nog ha en XS.
Quote from Funbeat user on 3 July 2011, 13:57Jag är 156cm kort och har en 45:a
Jag är 156cm kort och har en 45:a