Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken cykel rekomenderas?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har tränat en del spinning och vill nu förflytta min träning utomhus. Mina planer är att köpa en racer. I nuläget kikar jag på begagnade, just för att jag vill testa på. Man vet ju aldrig, att cykla utomhus kanske jag inte alls tycker är lika roligt..

Försöka att provcykla båda och köp den som;
-Passar dig bäst
-Du tycker är roligast att cykla på
-Du tycker är snyggast (inte minst viktigt!)

Carreran har gått ganska många mil? och har några år på nacken.
Fuji är enligt säljaren nästan ny och borde då hålla ett tag utan att byta slitdelar.

Jag hade fastlagt en budget först och sedan handlat något.

ja jag är mest sugen på den, just för att den verkar nyast. Problemet med att provcykla är att fujin finns 10 mil bort och carreran 22mil bort, åt den andra hållet:P så det blir ju en dyrare cykel om man skall åka 30 mil för att testa också.. Men Fujin är

Är det din första cykel och du ska testa lite spelar det nog en hyfsat stor mental roll att du helt enkelt gillar att cykla på den. Rent praktiskt behöver du nog inte vara orolig för att köpa en lite äldre cykel som gått långt så länge den är hel, har bra

Många mil är inga problem, om cykeln är välskött. Man sliter inte ut en cykel om man byter slitdelar osv

Min gamla pinarello är i bättre skick än många nya cyklar, trots att den ser lite skamfilad ut 🙂

Det kan vara svårt att veta HUR o vad man som förstagångsköpare ska titta efter på en rejält begagnad cykel.

eller , köp inte för dyrt.

Kör ett tag, sedan vet du vad du vill ha. Första hojen brukar klara sig endast en säsong 😉

Hej Sara.
Är det fujin som låg ute på ute på blocket som du har tittat på?

Min första cykel var just en Fuji Newest 2,0 som jag var supernöjd med! Bra första intstegsracer till ett mycket bra pris, jag hade inga större förhoppningar om att jag skulle fo

Ja precis, den blev tyvärr såld innan jag hann kika på den:( Men jag håller ögonen öppna! Tack för alla fina råd:)

12