Quote from Guest on 14 September 2012, 23:42Jag ska köpa en cyklocross nu på hösten, tror jag kan evtl få bättre pris. Jag kollade på länken nedan och de är från 9000-41000. Jag vill verkligen inte ge 41000 men jag vill gärna ha en cykel som jag blir nöjd med och inte vill byta efter 2 år eller som
Jag ska köpa en cyklocross nu på hösten, tror jag kan evtl få bättre pris. Jag kollade på länken nedan och de är från 9000-41000. Jag vill verkligen inte ge 41000 men jag vill gärna ha en cykel som jag blir nöjd med och inte vill byta efter 2 år eller som
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 23:52En Ridley X-Bow kanske kan vara ett bra val. Och den håller i mer än två år skulle jag tro.
http://shop4cross.de/bikes/ridley/ridley-x-bow-2013-shimano.html
Och det du ska tänka på är att köpa en ram/cykel i rätt storlek. Det är det viktigaste, tycker j
En Ridley X-Bow kanske kan vara ett bra val. Och den håller i mer än två år skulle jag tro.
http://shop4cross.de/bikes/ridley/ridley-x-bow-2013-shimano.html
Och det du ska tänka på är att köpa en ram/cykel i rätt storlek. Det är det viktigaste, tycker j
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 17:38Köpte en Ridley crossbow från Shop4cross. Är väldigt nöjd.
Köpte en Ridley crossbow från Shop4cross. Är väldigt nöjd.
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 20:20Jag är väldigt nöjd med min Focus mares.
Jag är väldigt nöjd med min Focus mares.
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 21:30För runt 12000 bör du få en CX med alu-ram, kolfibergaffel, Shimano 105.
Det räcker långt och håller. Sen är det en smaksak med skivbromsar eller inte.
I vissa klubbar anses skivbromsar som farliga vid klungkörning.
För runt 12000 bör du få en CX med alu-ram, kolfibergaffel, Shimano 105.
Det räcker långt och håller. Sen är det en smaksak med skivbromsar eller inte.
I vissa klubbar anses skivbromsar som farliga vid klungkörning.
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 21:46Då bör man nog välja en bättre cykelklubb.
Focus Mares Disc funkar mycket bra.
Då bör man nog välja en bättre cykelklubb.
Focus Mares Disc funkar mycket bra.
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 21:49Kanske för bra för att användas när någon annan är 30 cm bakom dig.
Kanske för bra för att användas när någon annan är 30 cm bakom dig.
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 19:44Tack för era råd. Viktigt för mig är att det inte ska gå sönder, jag har 2 vänstra händer, tyvärr! Men jag vill cykla ändå. Budgeten är 15 000.
Tack för era råd. Viktigt för mig är att det inte ska gå sönder, jag har 2 vänstra händer, tyvärr! Men jag vill cykla ändå. Budgeten är 15 000.
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 20:35För 15000 så håller grejorna. 41000 köper i första hand låg vikt, styvhet mm snarare än just hållbarhet. Däremot kan du räkna med underhåll för att prylarna skall fungera bra, rengöring, smörjning, justering. Sen tillkommer byte av delar som slits - cykla
För 15000 så håller grejorna. 41000 köper i första hand låg vikt, styvhet mm snarare än just hållbarhet. Däremot kan du räkna med underhåll för att prylarna skall fungera bra, rengöring, smörjning, justering. Sen tillkommer byte av delar som slits - cykla
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 20:42Bara 500 mil på en kassett? Håller ni inte ordning på cykeln?
Bara 500 mil på en kassett? Håller ni inte ordning på cykeln?