Quote from Guest on 21 January 2009, 21:00Cykelskor har jag, men de klossar jag har till min landsvägs cykel passar
definitivt inte till cyklarna på spinningen.Vad heter den typ av "adapter" som man skall ha till skorna för att det skall fungera
på spinningen??Tack på förhand,
/B.
Cykelskor har jag, men de klossar jag har till min landsvägs cykel passar
definitivt inte till cyklarna på spinningen.
Vad heter den typ av "adapter" som man skall ha till skorna för att det skall fungera
på spinningen??
Tack på förhand,
/B.
Quote from Rasmus Olsson on 21 January 2009, 21:10Tycker adapter duger gott: http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/shimano-sm-sh85-adapterplatta-spd.html
Tycker adapter duger gott: http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/shimano-sm-sh85-adapterplatta-spd.html
Quote from Lars Mörrby on 21 January 2009, 21:21Heter de bara SPD? I så fall kan jag svänga förbi tex CykelCity och köpa ett par vid tillfälle. HAr ett par extra skor jag kan använda.
Heter de bara SPD? I så fall kan jag svänga förbi tex CykelCity och köpa ett par vid tillfälle. HAr ett par extra skor jag kan använda.
Quote from Rasmus Olsson on 21 January 2009, 21:23Njaej, nu tror jag vi pratar förbi varandra.
Uppfattade som att du har par räcerskor med tre hål, för SPD-L. Men att i spinningsalen har de SPD, klots med två hål. Då behöver du den adaptern för att sätta SPD med två hål på din sko för SPD-L med tre hål.
Njaej, nu tror jag vi pratar förbi varandra.
Uppfattade som att du har par räcerskor med tre hål, för SPD-L. Men att i spinningsalen har de SPD, klots med två hål. Då behöver du den adaptern för att sätta SPD med två hål på din sko för SPD-L med tre hål.
Quote from Lars Mörrby on 21 January 2009, 21:28Det stämmer - skon har tre hål placerade i triangel med kanske 4 cm sida.
Sedan finns det däremellan två gängade hål till som sitter i skons längsled och ganska tätt,
kanske 5mm mellan hålkanterna.Då förstår jag behovet av adapter. Jag får ta med skorn
Det stämmer - skon har tre hål placerade i triangel med kanske 4 cm sida.
Sedan finns det däremellan två gängade hål till som sitter i skons längsled och ganska tätt,
kanske 5mm mellan hålkanterna.
Då förstår jag behovet av adapter. Jag får ta med skorn
Quote from Rasmus Olsson on 21 January 2009, 21:33Aha, din sko kanske klarar både SPD och SPD-L utan adapter? Ta med skorna så löser det sig. Lycka till.
Aha, din sko kanske klarar både SPD och SPD-L utan adapter? Ta med skorna så löser det sig. Lycka till.
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 22:11Börje, det går att montera SPD på dina skor.
Börje, det går att montera SPD på dina skor.
Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 10:04Har själv sånna.dom är skiiiiiiiitkassa tycker jag.dom är svåra att klipsa fast när man sitter på spinncyklen för att dom blir så höga.sen sitter dom inte så bra.jag gick och köpte ett par spinnskor istället.
kommer ej på vad klossarna hette. (xp-r står
Har själv sånna.dom är skiiiiiiiitkassa tycker jag.dom är svåra att klipsa fast när man sitter på spinncyklen för att dom blir så höga.sen sitter dom inte så bra.jag gick och köpte ett par spinnskor istället.
kommer ej på vad klossarna hette. (xp-r står
Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 10:07Du kan köpa rätt klossar överallt, det är bara säga att du skall ha dem till Spinning...alla sporthandlare med självaktning ger dig rätt....
Du kan köpa rätt klossar överallt, det är bara säga att du skall ha dem till Spinning...alla sporthandlare med självaktning ger dig rätt....
Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 12:52Men Joakim, han behöver inte adapter. Dom passar direkt på skon. Sen är det inte perfekt att gå med LVG skor med SPD kloss, blir halt.
Men Joakim, han behöver inte adapter. Dom passar direkt på skon. Sen är det inte perfekt att gå med LVG skor med SPD kloss, blir halt.