Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken tid anger ni vid t ex moti …
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Har cyklat mitt andra motionslopp i världshistorien under helgen (Ihre-trampen 73 km), mitt allra första med min nya landsvägsracer.
(Mitt allra första var Glasrikeresan Light förra året på en vanlig herrcykel 24 vxl...)

Nu när jag skulle gå in o

Jag brukar lägga till några km och dra av någon minut. Då blir snittet bättre!

Jag anger den tid och sträcka som GPS-klockan registrerat. För mig innebär det tiden från start till mål inkl. pauser och felkörningar 🙂

Jag använder den officiella sträckan och den totala tiden från start till mål.

Det är ju en del av sporten att göra depåstoppen så pass korta att det lönar sig eller om man väljer att inte stanna alls.

Under Öppet spår var jag halvdöd i de flesta depåer

Eftersom jag tävlar även på motionslopp så anger jag total tid det tog mig från start till mål.
På tävling gäller det ju att hålla nere tiden man är ute och anstränger sig. På träning däremot gäller det ofta att dra ut på tiden man anstränger sig varför

Är det "tävling" är det från start till mål som gäller. Precis som Jenny skriver handlar det ju om att lägga upp loppet på ett för dig näringsmässigt, tidsmässigt bästa sättet.

Tiden från start till mål.

Samma, totaltiden räknar jag. Sträckan är inte så viktig, det slår bara några km hit och dit.

Jag körde också Ihretrampen och enl. min mätare var det endast 6,9mil (inte så stor skillnad men i alla fall)

Oj, vad många svar! Och så snabbt! 😀

Ja, jag är helt inne på er linje när det gäller att det är den totala tiden man ska ange när det är tävling/motionslopp. Som ni skrev så måste man ju ha pauserna för att överhuvud taget kunna orka ta sig ígenom sträc