Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken vintersko är bäst?
You need to log in to create posts and topics.

12

I år blir det riktiga vinterskor på tassarna hade jag tänkt. Men vilka skor är bäst? Vad har ni för erfarenheter att dela med er?

Hilsen!

Ågren

Jag har Shimanos vinterdoja och ett nummer större än jag har på sommaren

Kör med Northwave Fahrenheit GTX som är en racervariant.
Lagom varma och kan kompletteras med skoskydd vid behov.
Har haft ShimaNO vinterkängor, men de är smala.

Jag har Shimano MW02. Fungerar bra ner till ett par minusgrader med originalsulorna och vanliga strumpor. Med filtsulor och bra sockor blir de nog bättre. Just den modellen är inte särskilt smal. Jag har rätt breda fötter och skorna passar bra.

Halloj Anders!
Har läst en del om Specialized vintersko "Defroster" som bl a TCM säljer för sisådär 1300 kr. Verkar vara en mkt prisvärd sko som lovordas.

/Andreas

Jag har LAKE CXZ som vintersko till racern. Denna är något lite smal för en vintersko. Därför skaffade jag LAKE MXZ 301 till MTBträningen. Denna trivs jag väldigt bra med.

Shimano verkar ha övergått till en hel neoprenmudd, verkar krångligt att få på/av men säkert bra under cykling.

Jag kör med den gamla med kardborre i mudden, filtsulor när det är kallt, funkar bra i alla fall för pendling i 40 minuter (Stockholm). Längre

Kör med Northwave Fahrenheit GTX som kompleteras med skoskydd och elvärmesulor vid behov http://www.therm-ic.com/. Lite stel i vristen men helt ok sko.

Vad kostar de sulorna och var köper man dem?

Jag körde med vanliga shimano, både mtb och lvg skor och med olika sulor och strumpor, samt överdrag utan att riktigt lyckas...

Men för 2år sen köpte jag ett par lake cxm300 och har inte frusit en enda gång i dessa! Jag har kört 2års vinterträning med do

12