Quote from Guest on 14 August 2008, 21:36I år blir det riktiga vinterskor på tassarna hade jag tänkt. Men vilka skor är bäst? Vad har ni för erfarenheter att dela med er?
Hilsen!
Ågren
I år blir det riktiga vinterskor på tassarna hade jag tänkt. Men vilka skor är bäst? Vad har ni för erfarenheter att dela med er?
Hilsen!
Ågren
Quote from Fredrik Närenfors on 14 August 2008, 21:46Jag har Shimanos vinterdoja och ett nummer större än jag har på sommaren
Jag har Shimanos vinterdoja och ett nummer större än jag har på sommaren
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 21:48Kör med Northwave Fahrenheit GTX som är en racervariant.
Lagom varma och kan kompletteras med skoskydd vid behov.
Har haft ShimaNO vinterkängor, men de är smala.
Kör med Northwave Fahrenheit GTX som är en racervariant.
Lagom varma och kan kompletteras med skoskydd vid behov.
Har haft ShimaNO vinterkängor, men de är smala.
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 23:17Jag har Shimano MW02. Fungerar bra ner till ett par minusgrader med originalsulorna och vanliga strumpor. Med filtsulor och bra sockor blir de nog bättre. Just den modellen är inte särskilt smal. Jag har rätt breda fötter och skorna passar bra.
Jag har Shimano MW02. Fungerar bra ner till ett par minusgrader med originalsulorna och vanliga strumpor. Med filtsulor och bra sockor blir de nog bättre. Just den modellen är inte särskilt smal. Jag har rätt breda fötter och skorna passar bra.
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 20:42Halloj Anders!
Har läst en del om Specialized vintersko "Defroster" som bl a TCM säljer för sisådär 1300 kr. Verkar vara en mkt prisvärd sko som lovordas./Andreas
Halloj Anders!
Har läst en del om Specialized vintersko "Defroster" som bl a TCM säljer för sisådär 1300 kr. Verkar vara en mkt prisvärd sko som lovordas.
/Andreas
Quote from Claes Andersson on 15 August 2008, 21:15Jag har LAKE CXZ som vintersko till racern. Denna är något lite smal för en vintersko. Därför skaffade jag LAKE MXZ 301 till MTBträningen. Denna trivs jag väldigt bra med.
Jag har LAKE CXZ som vintersko till racern. Denna är något lite smal för en vintersko. Därför skaffade jag LAKE MXZ 301 till MTBträningen. Denna trivs jag väldigt bra med.
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 10:12Shimano verkar ha övergått till en hel neoprenmudd, verkar krångligt att få på/av men säkert bra under cykling.
Jag kör med den gamla med kardborre i mudden, filtsulor när det är kallt, funkar bra i alla fall för pendling i 40 minuter (Stockholm). Längre
Shimano verkar ha övergått till en hel neoprenmudd, verkar krångligt att få på/av men säkert bra under cykling.
Jag kör med den gamla med kardborre i mudden, filtsulor när det är kallt, funkar bra i alla fall för pendling i 40 minuter (Stockholm). Längre
Quote from Johannes Winger-Lang on 19 August 2008, 11:14Kör med Northwave Fahrenheit GTX som kompleteras med skoskydd och elvärmesulor vid behov http://www.therm-ic.com/. Lite stel i vristen men helt ok sko.
Kör med Northwave Fahrenheit GTX som kompleteras med skoskydd och elvärmesulor vid behov http://www.therm-ic.com/. Lite stel i vristen men helt ok sko.
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 11:20Vad kostar de sulorna och var köper man dem?
Vad kostar de sulorna och var köper man dem?
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 12:01Jag körde med vanliga shimano, både mtb och lvg skor och med olika sulor och strumpor, samt överdrag utan att riktigt lyckas...
Men för 2år sen köpte jag ett par lake cxm300 och har inte frusit en enda gång i dessa! Jag har kört 2års vinterträning med do
Jag körde med vanliga shimano, både mtb och lvg skor och med olika sulor och strumpor, samt överdrag utan att riktigt lyckas...
Men för 2år sen köpte jag ett par lake cxm300 och har inte frusit en enda gång i dessa! Jag har kört 2års vinterträning med do