Quote from Guest on 23 September 2009, 08:06d morn kära simmare!
Igårkväll på träningen när simmade så slog det mig att man ligger o sprätter lite me det ena benet för det mesta. Ju mindre benspark - typ när du ligger o glider, desto mer sprätt.
Mitt är iaf det högra. Vilket är ditt? 🙂
d morn kära simmare!
Igårkväll på träningen när simmade så slog det mig att man ligger o sprätter lite me det ena benet för det mesta. Ju mindre benspark - typ när du ligger o glider, desto mer sprätt.
Mitt är iaf det högra. Vilket är ditt? 🙂
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 08:16eftersom jag andas enbart till höger jag tror detta är min höger också. min vänster ben hjälper att hålla med horisontal i vatten.
eftersom jag andas enbart till höger jag tror detta är min höger också. min vänster ben hjälper att hålla med horisontal i vatten.
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 13:06höger här också.
höger här också.
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 09:17Andas till vänster - sprättar mer med vänster ben!
Andas till vänster - sprättar mer med vänster ben!
Quote from Funbeat user on 27 September 2009, 13:25Vänster. Har fått reda på att sprättadet i mitt fall beror på att jag simmar passgång. Attans.
Vänster. Har fått reda på att sprättadet i mitt fall beror på att jag simmar passgång. Attans.
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 22:39Trots åratal av tretaktsträning faller jag alltid tillbaka på enbart högerandning i frisim och då blir det vänster ben som aktivt styr upp balansen som en motvikt (det är så jag tänker mig att det hänger ihop i alla fall). Höger ben gör egentligen ingenti
Trots åratal av tretaktsträning faller jag alltid tillbaka på enbart högerandning i frisim och då blir det vänster ben som aktivt styr upp balansen som en motvikt (det är så jag tänker mig att det hänger ihop i alla fall). Höger ben gör egentligen ingenti
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 11:38Adrian.. du borde ta ett snack med högerbenet o träningsdiciplinen på de 😉
lite skoj ändå.. tvärtom benföring här! Blir jag trött går jag över från tretakt till tretakt fast två andningar åt varje håll på raken... sedan tillsist tvåtakt åt höger. Fast d
Adrian.. du borde ta ett snack med högerbenet o träningsdiciplinen på de 😉
lite skoj ändå.. tvärtom benföring här! Blir jag trött går jag över från tretakt till tretakt fast två andningar åt varje håll på raken... sedan tillsist tvåtakt åt höger. Fast d
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 12:02Som nämnts tidigare här så är det för att hålla balansen i vattnet under tiden man andas. Då blir det höger ben som kickar till om man andas till vänster och tvärtom.
Är man "duktig" så ska man inte behöva göra detta eftersom man ska ha ett jämnt driv p
Som nämnts tidigare här så är det för att hålla balansen i vattnet under tiden man andas. Då blir det höger ben som kickar till om man andas till vänster och tvärtom.
Är man "duktig" så ska man inte behöva göra detta eftersom man ska ha ett jämnt driv p
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 23:30Doman: Jag anser mig vara ett "lost case" när det gäller frisimsbenspark (och att andas åt båda hållen), men så blev jag ju aldrig nån riktigt bra simmare heller... 🙂
Jag tror det var Chrunak som kommenterade vid VM - när Phelps simmade med sin fina b
Doman: Jag anser mig vara ett "lost case" när det gäller frisimsbenspark (och att andas åt båda hållen), men så blev jag ju aldrig nån riktigt bra simmare heller... 🙂
Jag tror det var Chrunak som kommenterade vid VM - när Phelps simmade med sin fina b