Quote from Guest on 4 August 2011, 15:19Nu har jag precis provat att köra min nya Trek. Det är ju två drev och det stora använde jag till 90% och det lilla ca 10%.. Är det normalt att använda ett drev så mycket? Enda anledningen till att använda det lilla drevet är för att komma uppför extrema
Nu har jag precis provat att köra min nya Trek. Det är ju två drev och det stora använde jag till 90% och det lilla ca 10%.. Är det normalt att använda ett drev så mycket? Enda anledningen till att använda det lilla drevet är för att komma uppför extrema
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:2995% stora 5% lilla för mig, så ja samma ungefär
Beror naturligtvis på hur kuperat det är i området, jag befinner mig mitt i Skåne så ...... 🙂
I alperna blir det väl omvänt (H)
95% stora 5% lilla för mig, så ja samma ungefär
Beror naturligtvis på hur kuperat det är i området, jag befinner mig mitt i Skåne så ...... 🙂
I alperna blir det väl omvänt (H)
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:32På rolige turer HR<70% HRMAX så bruker jeg det lille drevet en del. Dvs de aller fleste motbakker. Kjører jeg intervaller blir det kun brukt på lange/bratte motbakker. Er farten over 28 km/t blir det store drevet brukt.
På rolige turer HR<70% HRMAX så bruker jeg det lille drevet en del. Dvs de aller fleste motbakker. Kjører jeg intervaller blir det kun brukt på lange/bratte motbakker. Er farten over 28 km/t blir det store drevet brukt.
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:35Jag använder lilla drevet betydligt mer för att jag vill komma upp i kadens. Svårt att säga ungefär hur mycket och jag har ingen aning om vad som rekommenderas men det beror kanske på träningssyftet?
Jag använder lilla drevet betydligt mer för att jag vill komma upp i kadens. Svårt att säga ungefär hur mycket och jag har ingen aning om vad som rekommenderas men det beror kanske på träningssyftet?
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:36Alla intervaller på stora och allt annat på lilla. 25/75 på årsbasis
Alla intervaller på stora och allt annat på lilla. 25/75 på årsbasis
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 18:07Det beror ju på om man har compact 50/34 el. 53/39 blir betydligt mer på lillklingan om man har 53/39
Håller med David 25/75 har det blivit på mina 2 turer med 53/39.
Annars 98/2 med 50/34, beror ju lite på vilken kassett man har också.
Eller om man gi
Det beror ju på om man har compact 50/34 el. 53/39 blir betydligt mer på lillklingan om man har 53/39
Håller med David 25/75 har det blivit på mina 2 turer med 53/39.
Annars 98/2 med 50/34, beror ju lite på vilken kassett man har också.
Eller om man gi
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 18:11Varför kör du inte med 36 på compacten?
Varför kör du inte med 36 på compacten?
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 18:15Den ligger omonterad i en låda, sålde för övrigt den hojjen i dag.
Men 50/36 är nog en vettig kombo, vet ej varför den inte är "standard".edit: Någon som vet om man kan trä på 36 klingan utifrån eller om man behöver ta bort vevpartit?
(eller framför all
Den ligger omonterad i en låda, sålde för övrigt den hojjen i dag.
Men 50/36 är nog en vettig kombo, vet ej varför den inte är "standard".
edit: Någon som vet om man kan trä på 36 klingan utifrån eller om man behöver ta bort vevpartit?
(eller framför all
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 18:15Campagnolo har den som standard i sitt sortiment.
Campagnolo har den som standard i sitt sortiment.
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 18:20...dom har allt dom där Campagnolo, nära att det blev ett systemskifte men jag är kvar i ShimaNOträsket. Men nästa gång kanske, 11-delat vore nice.
...dom har allt dom där Campagnolo, nära att det blev ett systemskifte men jag är kvar i ShimaNOträsket. Men nästa gång kanske, 11-delat vore nice.