Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Vilket program ska jag använda till min nya Forerunner 305? Jag vet inte riktigt vilka krav jag har men jag har windows 7! Vilket är enklast? Vilket är mest avancerat? Om jag väljer ett program från början kan jag då byta program och föra över data?

Jag använder Training center som följer med klockan. Sen har jag installerat pluginet som gör det möjligt att överföra direkt mellan klockan och funbeat. Har själv Windows 7 kör med firefox 4 och det funkar klockrent.
Om du byter program så finns viss hi

Jag har skippat program helt. Kör allt online istället. Garmin Connect och Funbeat. Det räcker för mig.
Det jag förlorar är att det inte är så lätt att skapa avancerade träningsprogram, men än så länge har jag inte sett behovet av det.

En fråga kring att

Jag har själv Win 7 och kör IE (9 sedan nån vecka). Jag har skippat Garmins medföljande Windows programmet (hade det innan jag bytte disk och installerade maskin på nyt, her det inte ens installerat idag).

Efter ett pass så "suger" Ant agenten upp passet

Jag kör i princip bara Garmin Connect och FB. Det räcker.

Det beror ju på vad du vill kunna göra med programmet, vill du till exempel kunna analysera saker i grunden eller bara få en överblick?

Jag använder SportTracks och den stora fördelen för min del är möjligheten att planera ett lite mer avancerat pass och

Det verkar som sporttracks kan göra allt de andra kan göra eller? Än så länge bryr jag mig inte om att visa träning för andra så FB behövs inte för min del. Föresten om jag har valt ett träningsprogram från FB och lagt det i kalendern, kan jag då "räkna a

Hur många pass kan jag föresten lagra i klockan innan minnet tar slut? Jag kollade specen men hade svårt att tolka (parantes min tolkning):
Lap history: 1000 laps (lap är samma som mellantid under ett lopp, verkar mkt)
Waypoints/favorites/locations: 100

Svarar på det jag kan:

Agenten är en programvara som du installerar, ligger i bakgrunden och lyssnar på om klockan kommer i närheten. Då förs de pass över som hittils inte laddats upp. Agenten har en egen cache (ett gäng filer i en katalog).

Ja, med "G