Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilket vevparti passar???
You need to log in to create posts and topics.

Hjälp! Jag tänkte ägna några semestertimmar till att lära mig meka och byta ut drivlinan på min CX - jag har kört för länge med en gammal kedja så det är läge att byta allt. Jag tänkte Wiggla till mig komponenter för att spara lite pengar. Kedja och krans

I Belgien är cykelgrejorna billigare än på Wiggle.

Är det verkligen fallet David? Har du exempel på bra affärer i Brysselregionen i så fall? De butiker jag sett har antingen inte särskilt bra sortiment eller faktiskt dyrare än i Sverige.

Jag vet att de stora grossistfirmorna(varuhusen) finns i Belgien och cykelhandlare åker dit från halva EU och handlar på plats.
Det borde vara skäl nog.

Att cycleX är jättestort i Belgien är ännu ett skäl...

...och vad heter dessa varuhus? Låter som en dröm om det ligger sådana inom räckhåll...

Vet tyvärr inte, mer än att Cykel city hämtar grejor i Belgien varje månad..

...och de lär inte vara så snabba på att säga det, även om jag brukar stödköpa en hel där och min alternativaffär just nu inte är CykelCity direkt... Vilket innebär att Wiggle fortfarande är det billigaste kända alterntivet. Men hittar du namn och adress

Gå med i en cykelklubb i Belgien,,,,,,

Om det är ett Shimano Compac-vevparti du vill ha tycker jag att du inte skall köpa ett Ultegra SL utan ett R600 istället.
Det skiljer minimalt i vikt, R600-vevpartiet är tom en aning styvare, men >750:- billigare.
Det skiljer dock en del mellan lagren, me

Du har nog rätt där Håkan, jag ska kolla priserna på kedja o kassett också för en helhetsbild, tack för tipset!