Quote from Guest on 10 July 2008, 12:50Hjälp! Jag tänkte ägna några semestertimmar till att lära mig meka och byta ut drivlinan på min CX - jag har kört för länge med en gammal kedja så det är läge att byta allt. Jag tänkte Wiggla till mig komponenter för att spara lite pengar. Kedja och krans
Hjälp! Jag tänkte ägna några semestertimmar till att lära mig meka och byta ut drivlinan på min CX - jag har kört för länge med en gammal kedja så det är läge att byta allt. Jag tänkte Wiggla till mig komponenter för att spara lite pengar. Kedja och krans
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 13:00I Belgien är cykelgrejorna billigare än på Wiggle.
I Belgien är cykelgrejorna billigare än på Wiggle.
Quote from Ingemar Lindgren on 10 July 2008, 13:38Är det verkligen fallet David? Har du exempel på bra affärer i Brysselregionen i så fall? De butiker jag sett har antingen inte särskilt bra sortiment eller faktiskt dyrare än i Sverige.
Är det verkligen fallet David? Har du exempel på bra affärer i Brysselregionen i så fall? De butiker jag sett har antingen inte särskilt bra sortiment eller faktiskt dyrare än i Sverige.
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 13:42Jag vet att de stora grossistfirmorna(varuhusen) finns i Belgien och cykelhandlare åker dit från halva EU och handlar på plats.
Det borde vara skäl nog.Att cycleX är jättestort i Belgien är ännu ett skäl...
Jag vet att de stora grossistfirmorna(varuhusen) finns i Belgien och cykelhandlare åker dit från halva EU och handlar på plats.
Det borde vara skäl nog.
Att cycleX är jättestort i Belgien är ännu ett skäl...
Quote from Ingemar Lindgren on 10 July 2008, 13:45...och vad heter dessa varuhus? Låter som en dröm om det ligger sådana inom räckhåll...
...och vad heter dessa varuhus? Låter som en dröm om det ligger sådana inom räckhåll...
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 13:53Vet tyvärr inte, mer än att Cykel city hämtar grejor i Belgien varje månad..
Vet tyvärr inte, mer än att Cykel city hämtar grejor i Belgien varje månad..
Quote from Ingemar Lindgren on 10 July 2008, 13:56...och de lär inte vara så snabba på att säga det, även om jag brukar stödköpa en hel där och min alternativaffär just nu inte är CykelCity direkt... Vilket innebär att Wiggle fortfarande är det billigaste kända alterntivet. Men hittar du namn och adress
...och de lär inte vara så snabba på att säga det, även om jag brukar stödköpa en hel där och min alternativaffär just nu inte är CykelCity direkt... Vilket innebär att Wiggle fortfarande är det billigaste kända alterntivet. Men hittar du namn och adress
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 14:36Gå med i en cykelklubb i Belgien,,,,,,
Gå med i en cykelklubb i Belgien,,,,,,
Quote from Berit Bengtson on 10 July 2008, 17:01Om det är ett Shimano Compac-vevparti du vill ha tycker jag att du inte skall köpa ett Ultegra SL utan ett R600 istället.
Det skiljer minimalt i vikt, R600-vevpartiet är tom en aning styvare, men >750:- billigare.
Det skiljer dock en del mellan lagren, me
Om det är ett Shimano Compac-vevparti du vill ha tycker jag att du inte skall köpa ett Ultegra SL utan ett R600 istället.
Det skiljer minimalt i vikt, R600-vevpartiet är tom en aning styvare, men >750:- billigare.
Det skiljer dock en del mellan lagren, me
Quote from Ingemar Lindgren on 10 July 2008, 19:01Du har nog rätt där Håkan, jag ska kolla priserna på kedja o kassett också för en helhetsbild, tack för tipset!
Du har nog rätt där Håkan, jag ska kolla priserna på kedja o kassett också för en helhetsbild, tack för tipset!