Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVill komma långt med att cykla ko …
You need to log in to create posts and topics.

12

Har precis avklarat min första vätternrunda och är oerhört nöjd! Speciellt glad är jag över att min första känsla efter mål var "nästa gång..." och inte "aldrig mer".

Jag cykelpendlar till jobbet och har 16 km dit enkel resa. Mitt mål nästa år blir givet

Tror inte att du ska köra samma upplägg varje dag. Jag vet flera som blivit övertränade på att köra linjelopp varje dag till/från jobbet (aldrig bli omkörda eller åtminstone aldrig avhängda) och försöka köra ikapp/ifrån så många som möjligt.

Du kan ju le

Har aldrig tränat så lite, o aldrig haft så bra tid på Vättern. Nu tror jag att taktik o tur med klungor var en stor del av anledningen. Men den lilla träning jag gjort har i alla fall varit rundor på 2-3 timmar i strax över VR-tempo.

Kör "stenhårt" till och från jobbet. Min kompis körde på sub 8:30 ifjol trots krasch innan Karlsborg då han fick släppa gruppen han körde med.

Boktips: Chris Carmichaels "The Time-Crunched Cyclist", http://www.trainright.com/articles.asp?uid=4616

Jag cyklar inte varje dag till jobbet pga resor, men när jag gör det så brukar jag köra lugnt till jobbet och stenhårt hem, fast med uppvärmning ca 7 min ut från stan. Antingen som ett TT, eller att jag lägger in intervaller på olika vis. Om det känns trå

Intressant det där med PB givet HR-begränsning, då kan man ha massor av PB och varje dag kan bli olika. Jämför t ex med Maffetone där man håller sig under en rätt låg puls och tränar upp farten.

Intervallträna 1-1,5h tre dagar i veckan. Backintervaller, slätintervaller, lagtempoövningar mm. Lägg in ett långre pass i veckan, +3h

Intervaller funkar ju bra på Spinning på vintern tex.

Backar x 6-7 kan du säkert hitta på väg hem från jobbet. Maxa up

Tack alla för intressanta svar!

Måste fråga:
Är de flesta av er singlar eller har ni inga småbarn?

Fattar inte riktigt hur ni får ihop träningstiden. Försöker få till resa till jobbet en dag och från en annan bara för att klara familjeproceduren.

Att på icke "inför VR" få till flertim

12