Quote from Guest on 5 October 2010, 09:47Sitter och knåpar ihop ett träningsprogram (ironman) från Jonas Coltings hemsida och börjar bli rätt nöjd. Då insåg jag att jag glömt att lägga in viloveckor. Problemet är att Jonas inte nämner något om viloveckor. Eftersom jag är ett blåbär på triathlon
Sitter och knåpar ihop ett träningsprogram (ironman) från Jonas Coltings hemsida och börjar bli rätt nöjd. Då insåg jag att jag glömt att lägga in viloveckor. Problemet är att Jonas inte nämner något om viloveckor. Eftersom jag är ett blåbär på triathlon
Quote from Camilla Höög on 5 October 2010, 09:57Här har du en diskussion om just träningsprogram inför Kalmar som tar upp din fråga om vilodagar:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=601530Förslaget att slå ihop flera pass vissa några till brickpass låter som en bra idé för att få en e
Här har du en diskussion om just träningsprogram inför Kalmar som tar upp din fråga om vilodagar:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=601530
Förslaget att slå ihop flera pass vissa några till brickpass låter som en bra idé för att få en e
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 12:01Magnus - "det som gäller" är att lyssna på dig själv för att avgöra hur mycket vila du behöver. Det är långt till Kalmar 2011 så du hinner testa och se vad som fungerar.
Alt 1: Kör programmet en månad och se. Får du skador? Fungerade det i relation till
Magnus - "det som gäller" är att lyssna på dig själv för att avgöra hur mycket vila du behöver. Det är långt till Kalmar 2011 så du hinner testa och se vad som fungerar.
Alt 1: Kör programmet en månad och se. Får du skador? Fungerade det i relation till
Quote from Håkan Öhling on 5 October 2010, 13:41Min erfarenhet är att man slutar lyssna på kroppen när man tränar som mest. Då går minut-räknandet över... Alltså är det bra att ha tvingande max antal timmar kanske var 4:e vecka (typiskt kanske 5-7-9-11 tim per vecka).
Definitionen på vilodag kan varie
Min erfarenhet är att man slutar lyssna på kroppen när man tränar som mest. Då går minut-räknandet över... Alltså är det bra att ha tvingande max antal timmar kanske var 4:e vecka (typiskt kanske 5-7-9-11 tim per vecka).
Definitionen på vilodag kan varie
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 13:54Nu har ju dock Björling tvingats pausa igen, så man kanske inte ska lära sig för mkt från honom just gällande vila.
Nu har ju dock Björling tvingats pausa igen, så man kanske inte ska lära sig för mkt från honom just gällande vila.
Quote from ellen olsson on 5 October 2010, 14:14Per Elofsson hade två vilodagar på raken varje vecka men det funkade inte heller eftersom han körde för hårt den övriga tiden...
Per Elofsson hade två vilodagar på raken varje vecka men det funkade inte heller eftersom han körde för hårt den övriga tiden...
Quote from Funbeat user on 6 October 2010, 02:05Alla verkar vara eniga om att vila är bra så viloveckor får det bli. Kommer att lägga in tre viloveckor med färre timmar och så får jag se hur det känns.
Jag hade missat det men Jonas tidsram för del 1 är ”November - Januari (eller 10 veckor)”. November –
Alla verkar vara eniga om att vila är bra så viloveckor får det bli. Kommer att lägga in tre viloveckor med färre timmar och så får jag se hur det känns.
Jag hade missat det men Jonas tidsram för del 1 är ”November - Januari (eller 10 veckor)”. November –