Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

BILD:www.eskilstuna.korpen.se/images/vilstaskogen.png

Sugen på att springa i terräng?
Eskilstuna står som arrangör för Vilsta Crosscountry

Första årets Trail Tour kommer att sätta ribban för ett nytt sätt att njuta av löpning. Sträckorna kommer att v

I går var vi ute och började snittsla den svarta banan. Vi planerar att ha ett testlopp på den svarta 10 kilometers banan, måndag den 23 augusti kl 18.00. Alla som är intresserade av att testspring banan är välkommna. Samling vid Vilsta raststuga.

Svarta milen? Finns det flera milspår i Vilsta?

Nej men det finns massor med stigar så man kan lätt få ihop en mil.

Kul,

jag kommer med största sannolikhet!

Hej!
Ska försöka vara med!
(både på testrundan den 23e och på loppet i sig 🙂

Ursäkta en dum fråga från en utböling.... Vilsta raststuga... är det den stora byggnaden med lixom ute"servering", eller finns det ngn annan stuga som jag missat?

undrar Liv

Du har helt rätt Liv det är den stugan och jag skulle tro att det är samling vid spårkartan vid sidan om spåret/portalen.Kanske att vi ses där,vi som tränar intervaller på måndagar i Vilsta har pratat om att delta på testrundan.vi brukar vara 10-20 st.

Jamen vad bra! Då får jag chansen att träffa er åxå 🙂

Är tanken att vi springer rundan gemensamt (vilket tempo isf?)?

Jag har ingen möjlighet att springa imorgon kväll men planerar en tur någon gång på förmiddagen. Är svarta milen snitslad och klar?

/Andreas

Jo, det är svart/gul snitsling. Vi var ca 20 som testade banan i kväll.
Tack alla som ställde upp. Vi som har jobbat med banan fick värdeful information om var vi behöver ha tydligare markeringar.

12