Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Löparfest på Vimmerbys gator med start och mål på torget.

http://www.storebrosportclub.se/

Oups, det råkar vara så att Götalandscupen match 1 går dagen efter och där är du kanske efterfrågad på 5000m till Högby IFs lag.

Götalandscupen är en serietävling för friidrottslag. Högby IF deltar med ett herrlag som ligger i division 2. Däröver finns d

Aj faan låg den där, har nu läst på om den tävlingen och den låter kul, hadde annars tänkt prova mina hyperspeed på halvmaran för att se om jag får ont nånstans av dom eller ej inför eventuell maraton.
Men det kan jag klämma in nån annan dag hoppas jag.

Samma dag är det visst ser jag nu, inte dagen efter.

Tänkbara halvmaror:
16 maj Göteborgsvarvet (för sent att anmäla sig)
21 maj Vimmerbyloppet (kontrollmätt?)
27 juni Kustmaran, Blekinge
8 aug DM i Halvmarathon, Anderstorp
12 sep Stockholm Halvmarathon

1: aug Månkarbo Halv Marathon;)

Nää, Månkarbo ligger mitt mellan Gävle och Uppsala konstaterar jag = för långt ifrån Kalmartrakten där jag bor. Dessutom går det ju veckan innan Smålands DM i halvmarathon så det är ändå inte aktuellt.

Jag ser nu oxå att det krockar där, men den 27 juni Kustmaran, Blekinge
kanske får ersätta istället.

Nackdelen med Kustmaran är att det går mitt i sommaren. I alla fall för mig som vill satsa på kortare sträckor/bana under maj-juli, och särskilt då i slutet på juni då Stora DM med 800m, 1500m och 3000m hinder närmar sig (4-5 juli). Världsungdomsspelen g

Självklart ska du springa kustmaran. En väldigt flack bana som du garanterat kommer göra en bra tid på.