Quote from Guest on 11 November 2008, 17:50Då var det dags för vintercupen igen.
I år kör vi 9st deltävlingar och den andra arrangeras av Högby IF i förlösa.
Detta är ett samarrangemang av Kalmar OK, Högby IF, Glasrikets RC samt Kalmar RC.
Se det mer som ett kul inslag i träningen än en tävling i
Då var det dags för vintercupen igen.
I år kör vi 9st deltävlingar och den andra arrangeras av Högby IF i förlösa.
Detta är ett samarrangemang av Kalmar OK, Högby IF, Glasrikets RC samt Kalmar RC.
Se det mer som ett kul inslag i träningen än en tävling i
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 18:00Här är min storskaliga comeback efter löpuppehåll pga Kiropraktor-ingrepp inplanerad!! (H)
Frågan är om Dala eller Ohlsson kommer göra livet surt för mig som vanligt, eller kan man tänkas få håva in sin första Vintercups-seger?? 😀
Fast jag lär väl va
Här är min storskaliga comeback efter löpuppehåll pga Kiropraktor-ingrepp inplanerad!! (H)
Frågan är om Dala eller Ohlsson kommer göra livet surt för mig som vanligt, eller kan man tänkas få håva in sin första Vintercups-seger?? 😀
Fast jag lär väl va
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:01Hmm, du har alltså räknat bort mina chanser här eller? Då borde jag vara nere på tider kring 4min/km 😉
Hmm, du har alltså räknat bort mina chanser här eller? Då borde jag vara nere på tider kring 4min/km 😉
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 20:55Och jag då, får jag tidsavdrag för att jag springer för två? Halva tiden tycker jag är rimlig.
Och jag då, får jag tidsavdrag för att jag springer för två? Halva tiden tycker jag är rimlig.
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 22:34Dina chanser till vadå? Ta dig in på Bästa-km-snitt-genom-tiderna-listan? Haha, du platsar ju inte ens in på DAMERNAS din sölkorv... 😀
Hmm, får några skumma griller i huvudet att du menar att du skulle platsa i diskussionen huruvida vem som segrar. Njaä
Dina chanser till vadå? Ta dig in på Bästa-km-snitt-genom-tiderna-listan? Haha, du platsar ju inte ens in på DAMERNAS din sölkorv... 😀
Hmm, får några skumma griller i huvudet att du menar att du skulle platsa i diskussionen huruvida vem som segrar. Njaä
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 09:13>Tigerlotta: Jag är inte säker på att det handikappet hjälper särskilt länge till 🙂
>Tigerlotta: Jag är inte säker på att det handikappet hjälper särskilt länge till 🙂
Quote from Funbeat user on 18 November 2008, 19:31>Tigerlotta, du har ju knappast dubblerat din vikt så att halvera tiden blir inte rimligt. Nej 3s/km och kg är formeln som gäller, så har du gått upp 5kg kan vi dra av 15s/km.
Själv var jag på återbesök hos kiropraktorn idag som utdömde det grymt grymma
>Tigerlotta, du har ju knappast dubblerat din vikt så att halvera tiden blir inte rimligt. Nej 3s/km och kg är formeln som gäller, så har du gått upp 5kg kan vi dra av 15s/km.
Själv var jag på återbesök hos kiropraktorn idag som utdömde det grymt grymma
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 10:05Nja, du får nog räkna ut en ny formel som tar hänsyn till mer än bara vikten. Hjärt-minutvolymen och pulsen ökar ju ganska kraftigt, upp till 50%. Ca 10-15% av hjärtminutvolymen går till bebben nu så mina muskler och mitt hjärta får ju inte lika mycket...
Nja, du får nog räkna ut en ny formel som tar hänsyn till mer än bara vikten. Hjärt-minutvolymen och pulsen ökar ju ganska kraftigt, upp till 50%. Ca 10-15% av hjärtminutvolymen går till bebben nu så mina muskler och mitt hjärta får ju inte lika mycket...
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 10:24Jasså, mer avancerade formler efterfrågas. Men när man springer/joggar ökar ju den totala minutvolymen, men bebben frågar ju inte efter mer blod, gäller verkligen 10-15% till bebben då också? Gäller det inte bara i vila och blir en mindre andel när den to
Jasså, mer avancerade formler efterfrågas. Men när man springer/joggar ökar ju den totala minutvolymen, men bebben frågar ju inte efter mer blod, gäller verkligen 10-15% till bebben då också? Gäller det inte bara i vila och blir en mindre andel när den to
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 10:37Ja, du, jag har inte forskat så noga i ämnet.... Isabellah är två månader före mig och i augusti var hon typ i 5:e månaden kanske. Fram tills dess sprang jag på ganska bra oxå, när jag var i fjärde månaden deltog jag i minitriathlon på ganska exakt samma
Ja, du, jag har inte forskat så noga i ämnet.... Isabellah är två månader före mig och i augusti var hon typ i 5:e månaden kanske. Fram tills dess sprang jag på ganska bra oxå, när jag var i fjärde månaden deltog jag i minitriathlon på ganska exakt samma