Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelvinterskor värt pengarna?
You need to log in to create posts and topics.

Börjar bli lite småkyligt om fötterna,seal skinstrumpor o överdrag.Gör det stor skillnad i ett par bra vinterskor?

Om vinterskor är värt pengarna eller ej för dig kan bara DU svara på, eftersom ingen annan än DU vet hur frusen DU är om fötterna.

Men som med alla andra cykelprylar skiljer det en hel del i pris även på vintercykelskor.
Mina vinterskor är av märket 2Dan

Om du tänker dig längre rundor i temperaturer på flera minusgrader så är det utan tvekan värt det.

Vinterskor och skoskydd klarar det mesta.

Jag körde tidigare med vinterskor (längesen, det var några Lake) men övergick till SealSkinz och skoöverdrag (rejäla saker) för jag tyckte det var bättre.
SealSkinz för blöta tillfällen. När det är någorlunda torrt kör jag olika andra kombinationer av str

Håkan C:
Hur är 2Danger-modellen i storleken? Provade ett par Shinamo MW80 idag och konstaterade att de var grymt små i storleken. Har normalt 44 men skulle nog behöva 46 i MW80:orna för att få plats med dubbla strumpor. 2Danger-skorna från BOC24 har fin

Var väl shimanoskorna jag satt o tittade på när jag ställde frågan här,1200 något på chainreaction,kör som sagt med skor o sealskinz+överdrag nu.Men blir lite trångt om tårna då med begränsad rörlighet,är väl den största frysfaktorn med paketerade tår:)Ha

Köpte ett par Shimano MW80 från Wiggle, betalade knappt 900kr och efter första turen igår är jag sjukt nöjd.
Var torr och varm tills jag satten fötterna i en bäck, efter det var jag blöt och varm.

Håkan: inte så mycket dyrare skrev jag väl?inte x akt samma?

900 kr på Wiggle? Just nu ligger dom på 1500:- i alla fall. 1200:- på CRC (och 2200:- på TeamSportia där jag prövade MW80:an). Står just i valet om jag ska ha 46:or eller 47:or...