Quote from Guest on 10 November 2010, 11:53Finns det några tävlingar i vintertriathlon? Var kan man hitta info om detta, läggs sådana tävlingar upp här i Triathlon-gruppen på Funbeat?
Finns det några tävlingar i vintertriathlon? Var kan man hitta info om detta, läggs sådana tävlingar upp här i Triathlon-gruppen på Funbeat?
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 12:03Vad gör man i ett vintertriathlon då? Inte för att det är aktuellt för mig....men jag blir ju lite nyfiken 😀
Vad gör man i ett vintertriathlon då? Inte för att det är aktuellt för mig....men jag blir ju lite nyfiken 😀
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 12:08Vad jag har förstått är det längdåkning istället för simning, och så MTB eftersom det brukar vara kallt, samt vanlig löpning.
Vad jag har förstått är det längdåkning istället för simning, och så MTB eftersom det brukar vara kallt, samt vanlig löpning.
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 15:15Ibland är även mtb utbytt, mot skridskor, har jag sett.
Jag letar också efter tävlingar, men har inte hittat någon för i vinter.
Ibland är även mtb utbytt, mot skridskor, har jag sett.
Jag letar också efter tävlingar, men har inte hittat någon för i vinter.
Quote from ellen olsson on 10 November 2010, 15:43Löpning, MTB och skidåkning (skate) i nämnd ordning. Norrmännen är flitigast när det gälelr att anordna tävlingar. Tävlingsprogram brukar dyka upp på ITU:s sajt. Förutom ett par norska tävlingar så är väl den italienska i Mals i mars de som"alltid" körs.
Löpning, MTB och skidåkning (skate) i nämnd ordning. Norrmännen är flitigast när det gälelr att anordna tävlingar. Tävlingsprogram brukar dyka upp på ITU:s sajt. Förutom ett par norska tävlingar så är väl den italienska i Mals i mars de som"alltid" körs.
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 15:58ITU:s site? Länka gärna så blir det lite lättare...
Tack för tipsen! Spännande!
ITU:s site? Länka gärna så blir det lite lättare...
Tack för tipsen! Spännande!
Quote from ellen olsson on 10 November 2010, 16:11Den ska man väl ändå ha koll på? 🙂 http://www.triathlon.org/
Den ska man väl ändå ha koll på? 🙂 http://www.triathlon.org/
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 16:12copy från svenska triathlon förbundet
Östersund och den lokala arrangören IF Vallsundet har blivit tilldelade europamästerskapet i vintertriathlon - löpning, mountainbike, och längdskidåkning (fristil) - allt på snö. Tävlingen går 18-20 mars 2011 på Öste
copy från svenska triathlon förbundet
Östersund och den lokala arrangören IF Vallsundet har blivit tilldelade europamästerskapet i vintertriathlon - löpning, mountainbike, och längdskidåkning (fristil) - allt på snö. Tävlingen går 18-20 mars 2011 på Öste
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 16:33Fredrik: Ska och ska, om man är nybörjare kan man väl inte veta allt? 😉
rogo: Perfekt! Tack.
Fredrik: Ska och ska, om man är nybörjare kan man väl inte veta allt? 😉
rogo: Perfekt! Tack.
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 17:47Stöcke TS Järnet arrangerar ett vintertriathlon i Umeå 🙂 Datumet är inte spikat ännu men det brukar vara i slutet på Februari. Distanserna brukar vara 8,6km löpning, 17,3km cykel och 8,2km skidor. Återkommer med mer info om datum senare!
Stöcke TS Järnet arrangerar ett vintertriathlon i Umeå 🙂 Datumet är inte spikat ännu men det brukar vara i slutet på Februari. Distanserna brukar vara 8,6km löpning, 17,3km cykel och 8,2km skidor. Återkommer med mer info om datum senare!