Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVintertriathlon?
You need to log in to create posts and topics.

12

Finns det några tävlingar i vintertriathlon? Var kan man hitta info om detta, läggs sådana tävlingar upp här i Triathlon-gruppen på Funbeat?

Vad gör man i ett vintertriathlon då? Inte för att det är aktuellt för mig....men jag blir ju lite nyfiken 😀

Vad jag har förstått är det längdåkning istället för simning, och så MTB eftersom det brukar vara kallt, samt vanlig löpning.

Ibland är även mtb utbytt, mot skridskor, har jag sett.

Jag letar också efter tävlingar, men har inte hittat någon för i vinter.

Löpning, MTB och skidåkning (skate) i nämnd ordning. Norrmännen är flitigast när det gälelr att anordna tävlingar. Tävlingsprogram brukar dyka upp på ITU:s sajt. Förutom ett par norska tävlingar så är väl den italienska i Mals i mars de som"alltid" körs.

ITU:s site? Länka gärna så blir det lite lättare...
Tack för tipsen! Spännande!

Den ska man väl ändå ha koll på? 🙂 http://www.triathlon.org/

copy från svenska triathlon förbundet

Östersund och den lokala arrangören IF Vallsundet har blivit tilldelade europamästerskapet i vintertriathlon - löpning, mountainbike, och längdskidåkning (fristil) - allt på snö. Tävlingen går 18-20 mars 2011 på Öste

Fredrik: Ska och ska, om man är nybörjare kan man väl inte veta allt? 😉

rogo: Perfekt! Tack.

Stöcke TS Järnet arrangerar ett vintertriathlon i Umeå 🙂 Datumet är inte spikat ännu men det brukar vara i slutet på Februari. Distanserna brukar vara 8,6km löpning, 17,3km cykel och 8,2km skidor. Återkommer med mer info om datum senare!

12