Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Från http://iof3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_58471/cf_104/Pressrelease_VM_till_Motala.PDF
"Sommaren 2015 kommer Motala att stå värd för långdistansen i triathlon-VM. Arrangemanget sammanfaller med Vätternrundans 50-årsjubileum.
Att Motala är ett st

Riktigt roligt!
Intressant även att se om de kan sno långdistans-SM från Kalmar, det ställer nog till det för mångas planering...

Ja, den biten tycker jag är lite av ett dilemma: å ena sidan är det lite B att köra ett SM utan hela svenska långdistanseliten, å andra sidan tycker jag att det känns lite C att behöva betala tusen spänn till ett multinationellt företag för att få tävla i

Hur fungera VM?
Är det ett masters klass, eller bara senior och elit?
Måste man kvala för detta?

OM jag ta mig runt Kalmar i 2014 det hade varit rolig att prova något som är inte lika långt, men kanske en jobbigare bana.

Både och Ryan. När långdistans-VM gick i Säter körde Age-group på lördagen och eliten på söndagen.
Vi svenskar var inte så många så vi behövde inte kvala för våra platser då varje land tilldelas ett visst antal platser. Man ansökte om att vara med och fic

Någon som vågar gissa på startavgiften?

Eftersom det är ett ITU-arrangemang kan du nog i alla fall räkna med att det blir märkbart billigare än i IronMan-loppen...

Så vem som helst kan anmäla sig och delta, förutsatt att man godkänns? Har en 97:e plats på SM i Kalmar 2011 på CV:t så en VM-placering också hade varit hur kul som helst.

Läste att varje land får 20 platser till resp. klass. Blir man uttagen till ett VM får man inte betalt då.? Och så bor man i en sån där VM by med egen kock osv. Det har jag sett på TV.