Quote from Guest on 11 March 2014, 21:46Hej!
Vore väääldigt tacksam för lite råd!
Jag har aldrig ägt en racer förut, men vill börja träna ett par gånger i veckan med en sån. Vill lägga max 12000. Vill helst ha en komfortracer. Tänkte köra vätternrundan om jag får tag i en cykel och en startpla
Hej!
Vore väääldigt tacksam för lite råd!
Jag har aldrig ägt en racer förut, men vill börja träna ett par gånger i veckan med en sån. Vill lägga max 12000. Vill helst ha en komfortracer. Tänkte köra vätternrundan om jag får tag i en cykel och en startpla
Quote from Lars Mörrby on 11 March 2014, 21:56Jag har en Columbus Navigare som jag är nöjd med.
Det viktiga är nog att du får en cykel som passar DIG storleksmässigt, så är du nybörjare (som jag), köp hos en cykelhandlare som är duktig på racercyklar, tex Cykelmagneten, CykelCity eller liknande.
De
Jag har en Columbus Navigare som jag är nöjd med.
Det viktiga är nog att du får en cykel som passar DIG storleksmässigt, så är du nybörjare (som jag), köp hos en cykelhandlare som är duktig på racercyklar, tex Cykelmagneten, CykelCity eller liknande.
De
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 10:32Jag var i motsvarande situation under förra året. Jag valde mellan en något billigare cykel på webben eller just en columbus här i Göteborg. Det var rea och dom släppte Capo till ett riktigt bra pris. Det som avgjorde för mig är att det ingår en fattning
Jag var i motsvarande situation under förra året. Jag valde mellan en något billigare cykel på webben eller just en columbus här i Göteborg. Det var rea och dom släppte Capo till ett riktigt bra pris. Det som avgjorde för mig är att det ingår en fattning
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 11:11Om komfort och pris är relevant tipsas annars om denna röda skönhet
http://www.evanscycles.com/products/bmc/granfondo-gf02-105-compact-2013-road-bike-ec043697
Om komfort och pris är relevant tipsas annars om denna röda skönhet
http://www.evanscycles.com/products/bmc/granfondo-gf02-105-compact-2013-road-bike-ec043697
Quote from Funbeat user on 14 March 2014, 16:43Vortec har 105 växelreglage, inte Ultegra. Kvaliteten mellan Ultegra och 105 på själva bak och framväxel, jämfört med 105 växlar bak och fram, är ingenting du skulle märka av. Jag menar inget negativt med det. 105 är bra. Jag har 105 på ena cykeln och Ult
Vortec har 105 växelreglage, inte Ultegra. Kvaliteten mellan Ultegra och 105 på själva bak och framväxel, jämfört med 105 växlar bak och fram, är ingenting du skulle märka av. Jag menar inget negativt med det. 105 är bra. Jag har 105 på ena cykeln och Ult
Quote from Berit Bengtson on 14 March 2014, 22:11OT för TS men ändå Daniel Ridings skrev:
> det har att göra med att växelvajren dras inne i ramen
> och gör växlingen slöJag har också några ramar med intern vajerdragning så jag vet vad du menar.
En lösning kan vara helkapslade lågfriktionsvajrar, ha
OT för TS men ändå Daniel Ridings skrev:
> det har att göra med att växelvajren dras inne i ramen
> och gör växlingen slö
Jag har också några ramar med intern vajerdragning så jag vet vad du menar.
En lösning kan vara helkapslade lågfriktionsvajrar, ha
Quote from Funbeat user on 15 March 2014, 05:17Tack för det, Håkan, för att något måste göras. Cykeln är knappt ett år gammal, så jag har inte bytt något ännu, men jag kommer att undersöka dina tips och byta ut vajrdragningen nu på försäsongen även om inget är slitet. Jag är lite orolig därför att jag
Tack för det, Håkan, för att något måste göras. Cykeln är knappt ett år gammal, så jag har inte bytt något ännu, men jag kommer att undersöka dina tips och byta ut vajrdragningen nu på försäsongen även om inget är slitet. Jag är lite orolig därför att jag
Quote from Berit Bengtson on 15 March 2014, 10:43Även jag har dåliga erfarenheter av äldre Jagwire-vajrar+höljen.
Samma sak i det här testet från 2010
http://www.tour-magazin.de/technik/test_center/komponenten/komplettgruppen/dauertest-bowdenzuege/a9801.html
där var dåvarande Jagwire (Hyper + Ripcord) s
Även jag har dåliga erfarenheter av äldre Jagwire-vajrar+höljen.
Samma sak i det här testet från 2010
http://www.tour-magazin.de/technik/test_center/komponenten/komplettgruppen/dauertest-bowdenzuege/a9801.html
där var dåvarande Jagwire (Hyper + Ripcord) s