Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVurpollon och mössa och rutt Tyre …
You need to log in to create posts and topics.

Vad "ska man ha" för transportcykling?
Helt färsk på detta.
Luftade cyklen för första ggn idga, blev 10km.
Det var jobbigare än jag trodde....

Kändes som jag ska ha ett vurpollon på huvet om jag ska cykla till jobbet.

Passar på att fråga om val av väg T

Absolut, cykelpendlare utan hjälm är inga riktiga cyklister. Jag kör med en tunn "vanlig" bomullsmössa under hjälmen, men det finns diverse specialmössor. Jag har ingen koll på Tyresö, men titta efter i gruppen Cykelrundor. Det kan hända att någon redan

När jag kör ut från Skarpnäck mot Tyresö kör jag antingen via Flaten, Statiol Älta och fram så jag kommer ut vid brandstationen. Alternativet är att köra gamla Skarpnäcksvägen, och ta skogsvägen så att man kommer fram i Älta och ta sig ut till Ältavägen o

Svälj stoltheten och skaffa en hjälm.
Jag kör med en tunn funktionsmössa under som egentligen är avsedd för löpning men den sitter bra under.

Tack för den rutt beskrivningen!!
Har försökt hitta den vägen på den sidan av Älta sjön med satellitfoto, men inte hittat den. Då vet jag att det funkar, kanske ska vänta nån vecke eller två bara med den rutten.

Tänkte premiärcykla hem på torsdag.

Nån s

Rekommenderar ett besök på TCM, som ligger bredvid Mekonomen

Skarpnäck och sväng höger in på Nynäsvägen. Sedan är det raka spåret.

Jag kör Flatenv, hö Tätorpsv och sedan cykelvägen som går norr om Skarpnäcks gård, västerut mot Pungpinan. Sen längs Gmla Tyresövägen bort till Sandsborg och vidare in mot stan. Då slipper man en hel del biltrafik! Håll på att bli påkörd Gamla Tyresöv/Hor

@ Björn

Den vägen tror jag stenhårt på!!

Vurpollon införskaffat, blev en sånhär till 50% rabatt
http://cykelkedjan.se/onlinestore/catalog/popup_image.php?pID=7704

Fats inköpt på TCM