Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatWatt till cykel
You need to log in to create posts and topics.

12

Helt fel avdelning för denna kanske men jag har inte fått respons varken via mail eller andra inlägg. Ingen kritik för det verkar hända andra saker på sajten så det räcker visserligen.

Jag skulle vilja få med effektregistrering cykeln. Finns det planer

Hur menar du med effekt?
Du kan ju omvandla Kcal till Wh och dela över tiden du tränat så borde det väl bli effekten?

kcal och Wh är energi och inte effekt.

Jag tror Christian önskar att få med effektkurvan i samma diagram som pulsen vid import av träningsdata, då jag misstänker att han har en cykeldator med effektmätning.

Running Cloud har iofs rätt i att energi per tid är effekt, det är ju definitionsmässigt så. Alltså har han helt rätt i att man kan beräkna en snitteffekt med energin som cykeldatorn eller pulsklockan anger (vanligtvis uttryckt i antal kilokalorier) och d

Ja jag skulle ju vilja ha ut den momentana effekten, inte snittet över hela passet.
Hur pass proportionell mot pulsen är den? det borde finnas ett samband där. (alltså inte nödvändigt linjärt, troligen inte).

Pulsen har en eftersläpning, om du inte kör med jämn effekt.

Jo, det har jag märkt, ofta märker jag en pulshöjning när jag är _uppe_ för backen 🙂

BILD:http://www.lmtsd.org/145420725212323940/lib/145420725212323940/answer-boy.gif

Jo precis. Jag har polars power output sensor. Får visserligen in det i ppt5 men det är här jag samlar allt eftersom funbeat är så bra :). Och visst är det så att har man möjligheten att mäta det så vill man logga det för att i framtiden kunna se utveckli

🙂
Skulle tycka det vore klart kul att kunna plotta
fartkurva
pulskurva
effektkurva och
höjdkurva
mot tid eller sträcka i samma diagram ...
se hur en storhet slår över på nästa.

12