Quote from Guest on 13 July 2009, 11:59Jag köpte en ny kedja från CC. Det stod att den skulla passa alla 10-delade. Jag kör Campa.
Men på asken står det "Shimano compatible" och 6.0 mm Shimano Dura Ace compatible".
Kan jag inte slänga på den på min cykel? Jag kör med Record växlar och Recor
Jag köpte en ny kedja från CC. Det stod att den skulla passa alla 10-delade. Jag kör Campa.
Men på asken står det "Shimano compatible" och 6.0 mm Shimano Dura Ace compatible".
Kan jag inte slänga på den på min cykel? Jag kör med Record växlar och Recor
Quote from ellen olsson on 13 July 2009, 12:09Sedan 2008 ska 10S1 vara kompatibel med alla 10-delade system.
Producenten är ofta en bra informationskälla.
http://www.connexchain.com/Bicycle-chains/10-Speed/1_326.html
Sedan 2008 ska 10S1 vara kompatibel med alla 10-delade system.
Producenten är ofta en bra informationskälla.
http://www.connexchain.com/Bicycle-chains/10-Speed/1_326.html
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 12:26Jo, tycke bara att det var märkligt att det stod Shimano på paketet. Och det står 6 mm och inte 5,9. Men jag får väl testa.
Jo, tycke bara att det var märkligt att det stod Shimano på paketet. Och det står 6 mm och inte 5,9. Men jag får väl testa.
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 12:31Det står "Shimano compatible" det tolkar jag som att den passar Shimano också, inte bara på Shimano.
Det står "Shimano compatible" det tolkar jag som att den passar Shimano också, inte bara på Shimano.
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 17:55Ja, hoppas den tolkningen stämmer.
Ja, hoppas den tolkningen stämmer.
Quote from ellen olsson on 13 July 2009, 18:04Du kan ju maila Connex och fråga ifall du är osäker. Jag tycker dock att det är ganska tydligt att alla deras nuvarande modeller för 10-delat passar alla 10-delade system.
Du kan ju maila Connex och fråga ifall du är osäker. Jag tycker dock att det är ganska tydligt att alla deras nuvarande modeller för 10-delat passar alla 10-delade system.
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 23:18Kanske inte så viktigt, men jag tycker CC är en dålig förkortning på en cykelaffär i Sverige: CykelCity, CycleCompontents eller CycleCorner???
Kanske inte så viktigt, men jag tycker CC är en dålig förkortning på en cykelaffär i Sverige: CykelCity, CycleCompontents eller CycleCorner???
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 09:40FB: Funbeat, facebook, flashback......
FB: Funbeat, facebook, flashback......
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 16:44För att avsluta:
Det lutar åt att det blir en Centaur UN.
Det verkar som om Campa har ngt specialverktyg de vill man ska använda. Men jag har läst att man kanske kan använda Wipperman kedjelås till Campakedjan och på så sätt slippa använda kedjebrytare
För att avsluta:
Det lutar åt att det blir en Centaur UN.
Det verkar som om Campa har ngt specialverktyg de vill man ska använda. Men jag har läst att man kanske kan använda Wipperman kedjelås till Campakedjan och på så sätt slippa använda kedjebrytare