Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonXterra Sweden
You need to log in to create posts and topics.

12

The race
We look forward welcoming you to XTERRA Sweden on the 12-13/July. This is the first time this off-road triathlon series will be held in Sweden. The venue for the races will be beautiful Hellasgården, located only 15 minutes away from Slussen st

Såg reklam för detta på en anslagstavla vid Hellasgården igår och tyckte det lät lite skoj. För egen del känner jag att det beror lite på hur mtb-sträckningen blir om jag kan tänka mig att ställa upp och i så fall på vilken distans, jag suger på teknisk r

Ah! Juli kändes bättre. Mindre kallt i vattnet då. 😉

Hi Elin!

Can you change the date of the competition so it shows up in our calendars on the right date? Right now funbeat thinks the competition has already taken place in April.

Thanks! 🙂

Rätt datum men fel månad. Fixat nu. 🙂

🙂 (t+)

Finns det någon mer info kring banan? Grusväg eller stig med rötter o sten? Rak o snabb eller teknisk o jobbig?

Preliminära banor finns här: http://www.teamsnabbare.se/blogs/team-snabbares-blogg/12491765-xterras-banstrackning-och-sydafrikansk-inspiration

Angående MTB-sträckningen så finns det en del rejält utmanande partier som är tekniskt riktigt knixiga. Kanske

Såg att det fanns organiserade träningstillfällen också om man vill prova på banan. För egen del skulle det nog mest bli släpande av cykel på de svåra tekniska partierna men det var ju bara en kort del av banan. 🙂 Det verkar grymt kul i alla fall.

Nu är jag bra sugen, behöver bara intala mig själv att det är värt pengarna. Dissade Stockholm marathon på grund av att det inte är värt men här får man ju så himla mycket mer skoj. 🙂

Jag föll för frestelsen igår och anmälde mig. Tog en liten promenad idag och rekade banan. Utgick helt sonika att allt som går på "milbanan" är typ grusad cykelbana och spanade in två av de tre ställena som potentiellt skulle vara svåra. Dels partiet mell

12