Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

XTreme Running är en tävling förTerränglöpare som gillar tuffa tag.

Distansen är 15 km. Banan går på en av de mest krävande löpslingorna som finns i Stor-Stockholm. Start och mål är beläget vid Ursviks Motionsgård.

Tävlingen med start onsdagen den 22 a

Testade banan i går, till stora delar bra underlag med ca 7 st stora blöta och leriga partier. Ifall någon av er testar banan innan, kan ni väl lägga in några meningar hur det ser ut?

Är ni laddade?
Vilken tid siktar ni på?

mvh d

Jag brukar springa lite längre på onsdagar och varannan onsdag har jag inte sällskap, typ 22 april. Ursvik är på vägen hem från jobbet och milen där har jag sprungit flera gånger. Extremen bara nån gång. Jag slutar 16.30. A Szalkai förordar långpass i apr

Vore kul om man kunde slå sitt rekord från förra året på 1.25.37 🙂

Hej. Detta verkar vara ett roligt arrengemang. Passar perfekt på onsdagkvällar. Är banan snitslad? Jag har aldrig sprungit detta lopp men jag hittar nog runt.

Ingen max tid vad jag vet, så haka på.

Banan är utmärkt men man får verkligen kika, många svängar och backar. En av stockholm vassaste terrängbanor. Stora höjdskillnader minst sagt. Bra backträning inte minst.

Hoppas ni dyker upp på onsdag. Start mella

Nu har jag bestämt mig för att pallra mig dit också. Ska egentligen ha en lugnare vecka enligt marathon-programmet, men det här verkar kul och 15 km ska man väl orka i lugn fart ändå. 😉 Får försöka springa fort vid ett senare lopp.

Ingen som har en uppdatering på underlaget?

mvh d

Mestadels fint och torrt men fläckvis väldigt lerigt - stora lerpölar som var svåra att springa runt. Så det var bara att slabba igenom. Inget problem om man har varit orienterare och sprungit i sankmarkerna.(H)

Jag hade inga problem med leran, det var bara att ösa på. Bra mkt bättre än för en vecka sedan. Har torkat upp bra. Kan bli ännu bättre till maj.

Men jag gillar mjukheten på gärdet. Känns som att springa på dunntäcke eller hur?

mvh d