Quote from Guest on 16 June 2014, 16:16När jag har simmat ett längre pass är jag relativt ofta yr när jag kliver upp. Jag känner inget under själva simning så det borde inte bero på hyperventilering eller koldioxidretention. Ingen större skillnad om jag har våtdräkt eller ej. Inte heller skill
När jag har simmat ett längre pass är jag relativt ofta yr när jag kliver upp. Jag känner inget under själva simning så det borde inte bero på hyperventilering eller koldioxidretention. Ingen större skillnad om jag har våtdräkt eller ej. Inte heller skill
Quote from Lisa Bringhed on 16 June 2014, 16:26Testa med öronproppar
Testa med öronproppar
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 17:16Yrseln efter lite längre simning i öppet vatten drabbar ganska många. Det finns flera skäl till att man blir yr...
- Man har befunnit sig horisontellt med huvud, armar och ben i samma höjdläge som hjärtat under en längre tid och att man sedan plötsligt r
Yrseln efter lite längre simning i öppet vatten drabbar ganska många. Det finns flera skäl till att man blir yr...
- Man har befunnit sig horisontellt med huvud, armar och ben i samma höjdläge som hjärtat under en längre tid och att man sedan plötsligt r
Quote from Lisa Bringhed on 16 June 2014, 18:11(t+) Sara, för fullödigt svar 🙂
(t+) Sara, för fullödigt svar 🙂
Quote from Funbeat user on 17 June 2014, 20:53Tack Sara för ditt svar. Förändringen av kroppsläge låter som en rätt trolig förklaring. Hur som helst får det nog bli som du skriver, ta det lugnt första tiden efter uppstigning.
Tack Sara för ditt svar. Förändringen av kroppsläge låter som en rätt trolig förklaring. Hur som helst får det nog bli som du skriver, ta det lugnt första tiden efter uppstigning.
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 07:28För mig är det inte förändring från liggande till stående som ger yrsel utan kallt vatten i hörselgångarna.
Jag har nu sedan tre år kört med öronproppar (av typen silikon) och har aldrig blivit yr.
Och då har jag som längst simmat i tre timmar i 15 grad
För mig är det inte förändring från liggande till stående som ger yrsel utan kallt vatten i hörselgångarna.
Jag har nu sedan tre år kört med öronproppar (av typen silikon) och har aldrig blivit yr.
Och då har jag som längst simmat i tre timmar i 15 grad
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 08:12eftersom bassäng vatten är sällen under 24 och Martin säger han har samma problem inne och ute tror jag inte öronproppar är lösning i hans fall.
jag har simmat 6tim i 18C utan öronproppar. jag bli inte yr av detta utan vågor.
jag kan också bli lite åks
eftersom bassäng vatten är sällen under 24 och Martin säger han har samma problem inne och ute tror jag inte öronproppar är lösning i hans fall.
jag har simmat 6tim i 18C utan öronproppar. jag bli inte yr av detta utan vågor.
jag kan också bli lite åks
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 09:25Jag kör med Apotekets silikonproppar vid all form av simning. Dels för att jag tycker det är obehagligt med vatten i mellanörat som låter och stör mig men också för att jag blir lite yr vid snabb uppstigning a la triathlon.
Om det beror på kroppsläge, t
Jag kör med Apotekets silikonproppar vid all form av simning. Dels för att jag tycker det är obehagligt med vatten i mellanörat som låter och stör mig men också för att jag blir lite yr vid snabb uppstigning a la triathlon.
Om det beror på kroppsläge, t
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 10:29Finns det fler etniska kategorier du ser som nackdel att likna?
Finns det fler etniska kategorier du ser som nackdel att likna?
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 12:15Ni blandar inte ihop yrsel med energibrist???
Ni blandar inte ihop yrsel med energibrist???