Quote from Guest on 10 April 2008, 11:07Eftersom jag cykelpendlar 5 dar i veckan innebar det att vissa pendlignsdagar borde vara vilodagar. Vad ska man sikta pa for % av maxpuls dessa dagar for att de ska raknas som vilodagar?
Eftersom jag cykelpendlar 5 dar i veckan innebar det att vissa pendlignsdagar borde vara vilodagar. Vad ska man sikta pa for % av maxpuls dessa dagar for att de ska raknas som vilodagar?
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 11:17Hej Marcus.
Det beror på hur vältränad du är och så är det väldigt individuellt samt lite beroende på vad du har tränat dagen/dagarna innan. För min del skulle jag ligga på max 65-70% och ändå kalla det för vilodag. Sen att det inte blir tal om någon 15
Hej Marcus.
Det beror på hur vältränad du är och så är det väldigt individuellt samt lite beroende på vad du har tränat dagen/dagarna innan. För min del skulle jag ligga på max 65-70% och ändå kalla det för vilodag. Sen att det inte blir tal om någon 15
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 14:12Jag har fått lära mig att återhämtningscykling ska vara så lätt att man rodnar och så långsamt att det är omöjligt att bedriva i grupp.
Jag har fått lära mig att återhämtningscykling ska vara så lätt att man rodnar och så långsamt att det är omöjligt att bedriva i grupp.
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 14:19Härlig beskrivning!
Härlig beskrivning!
Quote from Ingemar Lindgren on 10 April 2008, 16:01Underbart Anders! Blir manga behagliga turer genom skogen denna sasong med detta motto!!!
P. - 65-70% var vad jag misstankte, men det ar i stort sett omojligt att inte ga over detta vid motlut eller om terrangen ar knixig i min erfarenhet - ngt som ar sv
Underbart Anders! Blir manga behagliga turer genom skogen denna sasong med detta motto!!!
P. - 65-70% var vad jag misstankte, men det ar i stort sett omojligt att inte ga over detta vid motlut eller om terrangen ar knixig i min erfarenhet - ngt som ar sv
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 17:26Marcus: Körde du Flandern i Lördags?
Marcus: Körde du Flandern i Lördags?
Quote from Ingemar Lindgren on 10 April 2008, 18:35Nej, en kollega till mig korde motionsvarianten, ca 15 mil. Bra forhallanden, det regnade bara 50 km och ingen punka... Sjalv har jag inte riktigt fattat poangen med pave pa ett lopp, jag blir skogstokig pa de kassa vagarna har i Belgien. Men har de kort
Nej, en kollega till mig korde motionsvarianten, ca 15 mil. Bra forhallanden, det regnade bara 50 km och ingen punka... Sjalv har jag inte riktigt fattat poangen med pave pa ett lopp, jag blir skogstokig pa de kassa vagarna har i Belgien. Men har de kort
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 18:43Marcus, jag befinner mig i samma situation som du, utöver min omfattande och målinriktade löpträning blir det en del transportcykling. De riktigt lugna vilodagarna kör jag på två principer; inte över 60-62% av maxpuls, inget extra tryck i uppförsbackarna
Marcus, jag befinner mig i samma situation som du, utöver min omfattande och målinriktade löpträning blir det en del transportcykling. De riktigt lugna vilodagarna kör jag på två principer; inte över 60-62% av maxpuls, inget extra tryck i uppförsbackarna
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 18:45Marcus: Nästa år i Waterloo så finns det chans! Har en lekkamrat som ev. skall åka servicebil med något proffsstall.
Jag gjorde lumpen med en Reich från Tierp som varit jockey, släkt?
Marcus: Nästa år i Waterloo så finns det chans! Har en lekkamrat som ev. skall åka servicebil med något proffsstall.
Jag gjorde lumpen med en Reich från Tierp som varit jockey, släkt?
Quote from Ingemar Lindgren on 10 April 2008, 18:57Nasta ar ar jag kvar, sen blir det troligen Sverige igen - borde saledes sikta pa att kora atminstone EN fullangdsklassiker nasta ar, huva... Da vill jag nog ha den Specialized Roubaix Expert jag drommer om for att palla med 5-10 mil med pavetortyr... plu
Nasta ar ar jag kvar, sen blir det troligen Sverige igen - borde saledes sikta pa att kora atminstone EN fullangdsklassiker nasta ar, huva... Da vill jag nog ha den Specialized Roubaix Expert jag drommer om for att palla med 5-10 mil med pavetortyr... plu