Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningÖ till Ö
You need to log in to create posts and topics.

Om man inte är en jäkel på att simma och har hyfsat bra kondis åker man dit på första cutoffen!

Vi var inga jäklar på att simma och hade ok kondis men åkte dit på Sista cutoffen förra året. Nu är vi lite bättre på att simma och har bättre kondis så vi tror vi klarar det i år 🙂

Det hoppas vi på! Lycka till!

Var finns cut-offsen och hur lång tid har man på sig? Hemsidan säger bara att man får informationen dagen innan tävling.

Kartorna med cutoffer och tider finns också på hemsidan. På samma sida finns även alla sträckorna samt "förslag" på tider på de sträckorna.

Nu blir det tredje året som jag kör, känner som dig pontus angående nervositeten:-) Lite lagom är ju bara bra!
Hur kom det sig att ni inte klarade cutoffen förra året?
Viktigt att se över vad som kan göras bättre/ändras.
Nu kanske jag får massa skit för d

Köper dina tankar helt klart! Jag tror även 2:orna hade alla sina prylar innanför.

Vi hade med oss för mycket skit förra året, t.ex. så hade vi varsin camelback med 2 liter vätska i samt ett gäng bars. I år kommer vi nog ha typ EN sådan här http://www.ad

Jonas: Hur stor skillnad tycker du att det är när man simmar fullkittad (ink race bib!) och lite mer neutral, typ bara i våtdräkt? För mig är det stor skillnad i fart iaf! Vi har svårt att ligga snabbare än 20 min/km då vi är fullmkittade och ska simma ty

Idag var vi, Team Tiro ute och testade lite på banan.
det var höga vågor och mycket vind men varmt i vattnet.

hur varmt är det i vattnet? 2009 var det fanemej 9-11 grader i vattnet ingen risk att bli överhettad i vattnet....