Quote from Guest on 29 August 2009, 20:06Hej,
Jag har nyligen börjat experimentera med valguskilar ("shims" ) i förhoppningen att bli av med en knäskada som drabbat utsidan (den laterala sidan) av mitt högerknä och undrar om nån läsare här använder sig av valgus- eller varuskilar/shims/"cleat w
Hej,
Jag har nyligen börjat experimentera med valguskilar ("shims" ) i förhoppningen att bli av med en knäskada som drabbat utsidan (den laterala sidan) av mitt högerknä och undrar om nån läsare här använder sig av valgus- eller varuskilar/shims/"cleat w
Quote from Funbeat user on 29 August 2009, 20:16Jag fattade nog inte frågan men... Specialized Body Geometri skor hjälpte mig när jag hade problem med knät, sen jag började med dom för 10 år sedan har jag inte problem alls.
Jag fattade nog inte frågan men... Specialized Body Geometri skor hjälpte mig när jag hade problem med knät, sen jag började med dom för 10 år sedan har jag inte problem alls.
Quote from Funbeat user on 29 August 2009, 20:21Kul att dina knän blivit bra. Hade du ont på insidan av knäet/knäna?
Kul att dina knän blivit bra. Hade du ont på insidan av knäet/knäna?
Quote from Funbeat user on 29 August 2009, 21:34Precis, det och nåt strul i foten försvann
Precis, det och nåt strul i foten försvann
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 19:30Jag använder kilar i min verksamhet som jag monterar åt mina kunder samt har det själv monterat. Jag använder två typer dels Specialized BG shims som jag använder företrädesvis främst i MTB skor och dels BFS wedges som jag lägger mellan kloss och sko före
Jag använder kilar i min verksamhet som jag monterar åt mina kunder samt har det själv monterat. Jag använder två typer dels Specialized BG shims som jag använder företrädesvis främst i MTB skor och dels BFS wedges som jag lägger mellan kloss och sko före
Quote from Funbeat user on 30 August 2009, 23:01Hej, det är du som driver Veloposition om jag gissat rätt?
Har funderat på en fullständig Bikefit, men ekonomin tillåter tyvärr inte det i dagsläget. Dock verkar det som att min egen amatörfysiologiska åtgärd hjälper (inklusive min sjukgymnasts förstås).
Hej, det är du som driver Veloposition om jag gissat rätt?
Har funderat på en fullständig Bikefit, men ekonomin tillåter tyvärr inte det i dagsläget. Dock verkar det som att min egen amatörfysiologiska åtgärd hjälper (inklusive min sjukgymnasts förstås).
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 08:32Det stämmer att det är jag som driver Veloposition.
Först förväxla inte iläggssulor för gång och löpning med sulor för cykling, de gör olika jobb. Du nämner att du trycker ifrån med stortån och spänner fotvalvet, för mig låter det som om detta är en komp
Det stämmer att det är jag som driver Veloposition.
Först förväxla inte iläggssulor för gång och löpning med sulor för cykling, de gör olika jobb. Du nämner att du trycker ifrån med stortån och spänner fotvalvet, för mig låter det som om detta är en komp
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 19:06Du kommer med många intressanta idéer. Det där med Q-vinkel (arbetsvinkel? bioposition?) är nåt jag funderat på, borde ju vara ganska unikt per person och också ett mått man bör ta hänsyn till precis som t.ex ramstorlek kanske?
Det stämmer, det är valgus
Du kommer med många intressanta idéer. Det där med Q-vinkel (arbetsvinkel? bioposition?) är nåt jag funderat på, borde ju vara ganska unikt per person och också ett mått man bör ta hänsyn till precis som t.ex ramstorlek kanske?
Det stämmer, det är valgus
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 20:02Jag kör med fotbäddar och det verkar fungera för mig eftersom jag har hönsfötter.
Jag kör med fotbäddar och det verkar fungera för mig eftersom jag har hönsfötter.
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 21:11Lycka till med utprovningen, tänk på att endast variera en parameter i sänder. Jag har själv tidigare dragits med kronisk ITBFS och har egna erfarenheter av hur påfrestande det är. Ett personligt tips är att besöka en massör och be att få massage på musku
Lycka till med utprovningen, tänk på att endast variera en parameter i sänder. Jag har själv tidigare dragits med kronisk ITBFS och har egna erfarenheter av hur påfrestande det är. Ett personligt tips är att besöka en massör och be att få massage på musku