Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 13:33Testade racern framför en kamera igår utan valguskilar i och fick ont i högerbenet efter bara en ynka minut (med BG-skor).
I morse kändes benen OK igen och jag tog racern till jobbet för att testa. Trots att jag vet att man bara ska ändra en sak åt gånge
Testade racern framför en kamera igår utan valguskilar i och fick ont i högerbenet efter bara en ynka minut (med BG-skor).
I morse kändes benen OK igen och jag tog racern till jobbet för att testa. Trots att jag vet att man bara ska ändra en sak åt gånge
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 14:28Det var rätt åtgärd att flytta in klossarna så att fötterna kommer ut. Detta avlastar också TFL, muskeln där iliotibial bandet fäster i. Kolla igen framifrån i spegeln när du cyklar och notera om dina knän rör sig som ett V i uppfasen, dvs utåt från ramen
Det var rätt åtgärd att flytta in klossarna så att fötterna kommer ut. Detta avlastar också TFL, muskeln där iliotibial bandet fäster i. Kolla igen framifrån i spegeln när du cyklar och notera om dina knän rör sig som ett V i uppfasen, dvs utåt från ramen
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 16:22Knäna går mycket riktigt i ett V (bägge går inåt när jag trampar ner och sedan ut igen vid upptramp, även om jag koncentrerar mig på att snudda topptuben). Frågan är om de ska gå så eller om de ska gå lodrätt upp och ner?
Hittade en laser på jobbet från
Knäna går mycket riktigt i ett V (bägge går inåt när jag trampar ner och sedan ut igen vid upptramp, även om jag koncentrerar mig på att snudda topptuben). Frågan är om de ska gå så eller om de ska gå lodrätt upp och ner?
Hittade en laser på jobbet från
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 17:37Du behöver öka din bioposition mellan pedalerna (jag vet att Q-faktorn är ett vedertaget begrepp men jag undviker att använda det eftersom det inte är korrekt).
Mycket riktigt kan du inte använda s k Pedal Spacers tillsammans med Look Keo. Du kan inte sk
Du behöver öka din bioposition mellan pedalerna (jag vet att Q-faktorn är ett vedertaget begrepp men jag undviker att använda det eftersom det inte är korrekt).
Mycket riktigt kan du inte använda s k Pedal Spacers tillsammans med Look Keo. Du kan inte sk
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 22:45Gjorde om knätestet mha ett "laserlod". Har gjort detta för länge sen men då tyckte jag att knäna gick lodrätt, men inte nu. Ritade en svart prick på bägge knäna och den korsar laserlinjen - knäna ritar ett V (om man överdriver lite). Det är inte frågan o
Gjorde om knätestet mha ett "laserlod". Har gjort detta för länge sen men då tyckte jag att knäna gick lodrätt, men inte nu. Ritade en svart prick på bägge knäna och den korsar laserlinjen - knäna ritar ett V (om man överdriver lite). Det är inte frågan o