Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel"cykelsniglar"
You need to log in to create posts and topics.

När jag träningskör på cykelbanor, måste jag naturligtvis köra om en del "snigelcyklister", som inte håller sig ytterst ut på högerkanten. Oftast pensionärer. Min kompis menar att det bara är att köra om på höger sida, om uttrymmet tillåter.
Jag däremot m

Varför inte nöjer du dig inte med att posta i ett Forum?
https://happyride.se/forum/read.php/1/3327035/3327035

Kul att utvärdera svar likartade ionlägg får på olika forum. Väldigt olika "driv" på de båda forum, som du nämner Håkan C, dvs Funbeat och Happyride. Har du någon idé om varför?(H)

Det handlar inte om att cykla snabbast, utan att cykla snyggast. Frågan är vem av de tre som kommer åka dit för olaga utseende.

Är inte själv på Happyride så jag tycker det är helt rätt att posta också här.

Tror knappast din kompis kommer få rätt. Orsaken är tre: det finns för otydliga regler, samt att det är svårare att bevisa att man har "rätt" än att domstolen tycker det är ofullständig bevisning. Speciellt när situationen är otydlig. Sedan tror jag att h

Trafikförordningen

31 § Omkörning skall ske till vänster utom i de fall som avses i 7 § fjärde stycket. Omkörning skall dock ske till höger när föraren av det framförvarande fordonet svänger till vänster eller tydligt förbereder en sådan sväng.

Cyklande

Ovanligt tydligt. Tack.