Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej Experter!
Jag har precis börjat springa och har nu anmält mig till GV 2010. Det blir mitt första lopp nånsin och det kräver ju att jag skruvar upp träningstempot en del...

Så jag är lite sugen på en puls/GPS-klocka för att få lite koll på hastigheten

Hej, Garmin 50 har inte GPS. Då får du sikta på en 205/305, 405 eller 310XT (om du skall ha Garmin dvs). 205 är enklast och billigast. Jag har en sådan och är mycket nöjd med den.

Jo, men, den ska kunna användas med foot pod enl Garmins hemsida...

Eller har jag missuppfattat nåt?
//A

Garmin FR50 har väl utgått och ersatts med FR60? Den går väl säkert att hitta nånstans trots det.
Enligt Prisjakt.nu går en FR50 + footpod på 1500:- och FR60 + footpod går på 1800:- och en en FR305 går även den på cirka 1800:-

För mig hade det hade valet

Aha... Ja det är för sånt här det finns experter.

Jag hade inte uppfattat att FR50 utgått, men de finns ju fortfarande att få tag på... Men jag tror att jag (som tjej?) föredrar en smidigare armenhet och och att ha poden separat och väljer en enklare kl

Forerunner 50 har inte GPS så inga kontaktproblem. 😉
Den använder sig av en fotpod som mäter acceleration på foten.

Tror inte du kommer att ha problem med storleken på en 205 eller 305 men 405 är mindre. Som klocka är i alla fall 305 ganska oduglig pga

Footpoden mäter distansen med en accelerometer som måste kalibreras. Den mäter helt enkelt hur fort din fot rör sig och räknar på det. Så ingen GPS i FR50/60 alltså.

FR205 är en GPS klocka men saknar pulsmätare.
FR305 är samma som 205 fast med pulsmätare

Tack!
Då är den som en stegräknare då ungefär? Otroligt om den kan komma upp i 99% distansnoggrannhet kan man tycka, men det funkar kanske. Men suck...

Vad tror du om mina tre önskemål då? Funkar de med en footpod eller måste det till en riktig GPS?

Ski

Jag är själv ett blåbär och ställde mig själv ungefär samma frår för inte allt för länge sedan. Jag hamnade på en 305:a. Mest för att man fick mycket mer klocka för ungefär samma pris. Den är inte så stor som man skulle kunna tro utan sitter bra (även på

Om man ändå tycker FR 305 är för stor så är 405 nåt mindre men en tusing dyrare.

12