Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"Jesus på korset"
You need to log in to create posts and topics.

🙂

Lite uppseendeväckande rubrik kanske. Dock hörde jag detta uttryck igår för vad jag tänkte slänga ut en tråd/fråga om...

Jag har i två veckor haft ont i vänster fot. Det känns helt enkelt vid belastning, gång, löpning, som om någon hugger ner en smal

stressfraktur eller kraftig överanstränging?
Få en andra åsikt från en annan läkare, sjukgymnast etc omgående. Låter som en ordentlig pajas till läkare måste jag säga.

Ska jag lägga till att hans svar på min (sedan tidigare röntgade utan resultat) höft som smärtar som f-n när jag tar ut mig max på rullskidor el löpning, var "Jaha, då ska du väl helt enkelt inte springa så hårt då"...

Funderar på idrottsläkare...

Det låter som en sund idé!
Det finns rötägg överallt men hur stressad man än är får man ju inte vräka ur sig vad som helst som läkare 🙂

Man måste kunna snacka med vårdpersonal för att få komma till Idrottsmedicin.

Hmm, med tanke på den vandrande smärtan vid vrist och ovansidan av foten, ischiasklämning någonstans runt 5:e ländkotan?

Hade det en gång, fast en kraftigare klämning vid L5, resulterande i s.k. "droppfot", där fotens vristlyft inte längre fungerade och

Åjo, IMC i Malmö som jag brukar gå till ringer man bara till och får en tid. Jag har aldrig behövt vänta mer än ett par dagar.

Men det är ju förståss privat...