Quote from Guest on 16 October 2007, 10:50Igår var jag ute och sprang en lite längre sträcka 13 km. Tyckte det kändes bra och sprang på utan att tycka det var jobbigt. Kände att jag lätt kunde springa 7-8 km till.
Problemet var att det gick så sakta. Sprang runt 6 min/km och hade önskat att jag
Igår var jag ute och sprang en lite längre sträcka 13 km. Tyckte det kändes bra och sprang på utan att tycka det var jobbigt. Kände att jag lätt kunde springa 7-8 km till.
Problemet var att det gick så sakta. Sprang runt 6 min/km och hade önskat att jag
Quote from Lars Mörrby on 16 October 2007, 11:00Det är väl kanon att kunna springa så långt!!
Fortsätt du att öka sträckan så sakterliga på dina långpass, utan att bry dig för mycket om farten.
För att få upp farten så är det nog intervallträning som gäller.
(Jag befinner mig på ungefär samma nivå s
Det är väl kanon att kunna springa så långt!!
Fortsätt du att öka sträckan så sakterliga på dina långpass, utan att bry dig för mycket om farten.
För att få upp farten så är det nog intervallträning som gäller.
(Jag befinner mig på ungefär samma nivå s
Quote from Urban Nilsson on 16 October 2007, 11:23Du kan ju pröva att öka sista kilometern på några pass och lägga in fartlek (4st fartökningsperioder på ca 4 minuter vardera med ett mycket lägre tempo mellan) på några kortare pass.
Det går att få upp tempot utan intervaller, man kan lägga in fartdelar
Du kan ju pröva att öka sista kilometern på några pass och lägga in fartlek (4st fartökningsperioder på ca 4 minuter vardera med ett mycket lägre tempo mellan) på några kortare pass.
Det går att få upp tempot utan intervaller, man kan lägga in fartdelar
Quote from Funbeat user on 16 October 2007, 13:21Ofta när jag vill springa en viss sträcka lite fortare än vad jag egentligen orkar så lägger jag in en liten vilopaus i mitten. Kör så med vilopausen så länge jag behöver, men jag flyttar den längre och längre fram i sträckan. Så en dag behöver jag ingen
Ofta när jag vill springa en viss sträcka lite fortare än vad jag egentligen orkar så lägger jag in en liten vilopaus i mitten. Kör så med vilopausen så länge jag behöver, men jag flyttar den längre och längre fram i sträckan. Så en dag behöver jag ingen
Quote from Funbeat user on 16 October 2007, 13:40"Om jag springer och tar ut mig max på t ex 7 km, kan det ge mig en bättre tid på t ex 13 km längre fram?"
Japp, du kommer definitivt att bli snabbare på längre distanser än 7 km, om du kör max under 7 km. Om du på ett lite längre pass går ner lite i te
"Om jag springer och tar ut mig max på t ex 7 km, kan det ge mig en bättre tid på t ex 13 km längre fram?"
Japp, du kommer definitivt att bli snabbare på längre distanser än 7 km, om du kör max under 7 km. Om du på ett lite längre pass går ner lite i te
Quote from antti5303@gmail.com on 17 October 2007, 12:27"Jag är rädd att öka farten för jag tror jag kommer ta ut mig totalt och inte orka springa hela sträckan, 13 km".
Då kommer löparpolisen och lappar dig för att du går!
Skämt åsido. Det enda som händer är du får gå en stund och sen småjogga till målet. J
"Jag är rädd att öka farten för jag tror jag kommer ta ut mig totalt och inte orka springa hela sträckan, 13 km".
Då kommer löparpolisen och lappar dig för att du går!
Skämt åsido. Det enda som händer är du får gå en stund och sen småjogga till målet. J
Quote from Funbeat user on 17 October 2007, 19:51Löparpolisen var det ja 😀 Den där inre piskan man har som gör att man inte vill gå en meter på löprundan kan vara jäkligt bra ibland, då man pushar sig själv och bevisar att man kan men kan ju i vissa fall, som det här, göra att man inte "vågar"..... Man
Löparpolisen var det ja 😀 Den där inre piskan man har som gör att man inte vill gå en meter på löprundan kan vara jäkligt bra ibland, då man pushar sig själv och bevisar att man kan men kan ju i vissa fall, som det här, göra att man inte "vågar"..... Man
Quote from Funbeat user on 17 October 2007, 22:39Hej ! Jag känner igen den känslan.
Det man skulle kunna göra om man är rädd för att öka för mycket på en gång är ju att bara öka med några sekunder.
Men som vanligt tänk på att skynda långsamt. Själv har jag nu hållt upp i 5 veckor för att jag har kämpat
Hej ! Jag känner igen den känslan.
Det man skulle kunna göra om man är rädd för att öka för mycket på en gång är ju att bara öka med några sekunder.
Men som vanligt tänk på att skynda långsamt. Själv har jag nu hållt upp i 5 veckor för att jag har kämpat