Quote from Guest on 7 January 2012, 11:45Under 2011 började jag sakta men säkert komma igång med löpträningen och har verkligen fastnat för det.
I dagsläget pendlar mina rundor i tempot 6:20 min/km (korta sträckor) - ca 8:20 min/km och växlar mellan distanser på cirka 2,5 km-8 km. Många rundor
Under 2011 började jag sakta men säkert komma igång med löpträningen och har verkligen fastnat för det.
I dagsläget pendlar mina rundor i tempot 6:20 min/km (korta sträckor) - ca 8:20 min/km och växlar mellan distanser på cirka 2,5 km-8 km. Många rundor
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 11:55Hej Malin.
Enligt din träningsdagbok springer du idag så liten mängd att du lätt kommer att bli mycket snabbare genom att helt enkelt springa mer. Du behöver inte ens ligga på hög intensitet utan bara genom att sakta öka på veckomängderna till 15-20 km så
Hej Malin.
Enligt din träningsdagbok springer du idag så liten mängd att du lätt kommer att bli mycket snabbare genom att helt enkelt springa mer. Du behöver inte ens ligga på hög intensitet utan bara genom att sakta öka på veckomängderna till 15-20 km så
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 12:23Öka mängden och variera farten. Du kan köra intervallpass men det går lika bra att göra några ryck eller springa en kuperad bana. Det finns ingen magi med speciella program, dom funkar bara för såna personer som gillar att ha det så! Inget fel på det doc
Öka mängden och variera farten. Du kan köra intervallpass men det går lika bra att göra några ryck eller springa en kuperad bana. Det finns ingen magi med speciella program, dom funkar bara för såna personer som gillar att ha det så! Inget fel på det doc
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 13:34Säger som Peter & Åke, du kommer bli snabbare om du tränar mer. När jag kollar i din träningsdagbok hittar jag endast två spring/jogg/promenad-pass sen mitten av nov (dessförinnan lite mer). Innan du kommit upp i 2 pass/vecka spelar det inte så stor roll
Säger som Peter & Åke, du kommer bli snabbare om du tränar mer. När jag kollar i din träningsdagbok hittar jag endast två spring/jogg/promenad-pass sen mitten av nov (dessförinnan lite mer). Innan du kommit upp i 2 pass/vecka spelar det inte så stor roll
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 14:48TABATA - intervaller
TABATA - intervaller
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 16:20Ta i när en backe kommer så får du naturlig backträning. Enkelt och effektivt. Det har bra träningseffekt.
Ta i när en backe kommer så får du naturlig backträning. Enkelt och effektivt. Det har bra träningseffekt.
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 16:56Jag är inte nån räv här, har bara tränat löpning sedan i mars men jag själv tar alltid ett kliv i snabbhet när jag får in några veckor i rad med 3 pass per vecka. Sikta på att först komma upp i 2 pass / vecka med löpning och på nån månads sikt gå upp till
Jag är inte nån räv här, har bara tränat löpning sedan i mars men jag själv tar alltid ett kliv i snabbhet när jag får in några veckor i rad med 3 pass per vecka. Sikta på att först komma upp i 2 pass / vecka med löpning och på nån månads sikt gå upp till
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 22:44Vilken gammal räv var det som sa "train for distance first, then speed"?
När du kommer upp i REGELBUNDNA veckomängder på två-tre mil så kommer du att märka att de intervall- eller tempopass du sen smyger in kommer att bita utav h--vete. Men först måste d
Vilken gammal räv var det som sa "train for distance first, then speed"?
När du kommer upp i REGELBUNDNA veckomängder på två-tre mil så kommer du att märka att de intervall- eller tempopass du sen smyger in kommer att bita utav h--vete. Men först måste d
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 08:16Tack för tipsen! Då vet jag vart jag ska börja 🙂
Tack för tipsen! Då vet jag vart jag ska börja 🙂