Quote from Guest on 2 March 2014, 16:11Jag vet att man man ska öka löpträning långsamt så man inte drar på sig skador. Men nu tänkte jag köra ett intensivt tremånaderspass varvat med överkroppsträning på gymet och min löpning. Löpning en dag och gymet den andra. Det blir då TRX, kettlebell oc
Jag vet att man man ska öka löpträning långsamt så man inte drar på sig skador. Men nu tänkte jag köra ett intensivt tremånaderspass varvat med överkroppsträning på gymet och min löpning. Löpning en dag och gymet den andra. Det blir då TRX, kettlebell oc
Quote from Funbeat user on 2 March 2014, 16:21Den avgörande komponenten är hur mycket du hinner sova. Med närmare 60 timmar i veckan så tror jag inte det är något problem alls. Är du en sådan kille som ligger närmare 40 timmar i veckan tror jag inte din kropp kommer utvecklas alls.
Den avgörande komponenten är hur mycket du hinner sova. Med närmare 60 timmar i veckan så tror jag inte det är något problem alls. Är du en sådan kille som ligger närmare 40 timmar i veckan tror jag inte din kropp kommer utvecklas alls.
Quote from Linnea Olsson on 2 March 2014, 16:35Jag sover mitt i mellan, 49 h. Cirka 7 timmar per natt. Vaknar innan klockan ringer.
Jag sover mitt i mellan, 49 h. Cirka 7 timmar per natt. Vaknar innan klockan ringer.
Quote from Funbeat user on 2 March 2014, 16:50Jag skulle tro att du har nytta av styrketräning även för nedre delen av kroppen, i ditt mål att förbättra din löpning. Kroppen mår bra av varierad träning, så kör på och lyssna på kroppen. Ta extra vilodagar när den säger ifrån.
Jag skulle tro att du har nytta av styrketräning även för nedre delen av kroppen, i ditt mål att förbättra din löpning. Kroppen mår bra av varierad träning, så kör på och lyssna på kroppen. Ta extra vilodagar när den säger ifrån.
Quote from Funbeat user on 2 March 2014, 16:58Hakar på ovanstående inlägg. Den primära styrketräningen man utför som löpare tar sikte på underkroppen. Det är dessa muskler - revbenen och nedåt - som primärt behöver stärkas för att hålla ihop kroppen under löpningens belastningar. Låt dig inte lura
Hakar på ovanstående inlägg. Den primära styrketräningen man utför som löpare tar sikte på underkroppen. Det är dessa muskler - revbenen och nedåt - som primärt behöver stärkas för att hålla ihop kroppen under löpningens belastningar. Låt dig inte lura