Quote from Guest on 4 September 2008, 10:38Jag antar att "kom ihåg mina inloggningsuppgifter" ska innebära man ska slippa logga in, utan autentiseras via en kaka i stället? Det har aldrig fungerat för mig (FF 3.0.1 under Ubuntu 8.04 x64).
Funbeats kaktest var dock nöjd och glad.
Jag antar att "kom ihåg mina inloggningsuppgifter" ska innebära man ska slippa logga in, utan autentiseras via en kaka i stället? Det har aldrig fungerat för mig (FF 3.0.1 under Ubuntu 8.04 x64).
Funbeats kaktest var dock nöjd och glad.
Quote from Camilla Höög on 4 September 2008, 10:48Det fungerar för mig i IE7.0, Chrome 0.2 och FF3.0.1 men på Win XP SP2 och SP3.
Är det kaktestet som är fel eller ditt system? Det är frågan...
Det fungerar för mig i IE7.0, Chrome 0.2 och FF3.0.1 men på Win XP SP2 och SP3.
Är det kaktestet som är fel eller ditt system? Det är frågan...
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 11:00Funkar i IE7, Opera och FF fast på Vista här.
Funkar i IE7, Opera och FF fast på Vista här.
Quote from Anders Wallerstedt on 4 September 2008, 11:12Funderar kakor på andra sidor?
Om inte kan det i så fall vara så att du har en inställning/program som rensar internetcachen?
Funderar kakor på andra sidor?
Om inte kan det i så fall vara så att du har en inställning/program som rensar internetcachen?
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 11:22Cache och kakor är två olika saker. Min FF spar kakor tills deras bäst-före-datum, och det fungerar på andra siter alldeles utmärkt. Klockan på maskinen går hyffsat rätt också.
Cache och kakor är två olika saker. Min FF spar kakor tills deras bäst-före-datum, och det fungerar på andra siter alldeles utmärkt. Klockan på maskinen går hyffsat rätt också.
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 11:39Jag tittade just på authentiseringskakan, och min kvalificerade gissning är att Funbeat inte representerar/kodar/kvotar tecknen korrekt i den. Jag tror siten sätter ett lösenord av typen "hejhå" i kakan, men sedan läser tillbaka "hejhÃ¥", och det är ju in
Jag tittade just på authentiseringskakan, och min kvalificerade gissning är att Funbeat inte representerar/kodar/kvotar tecknen korrekt i den. Jag tror siten sätter ett lösenord av typen "hejhå" i kakan, men sedan läser tillbaka "hejhÃ¥", och det är ju in
Quote from Camilla Höög on 4 September 2008, 12:28Jag kan inte se att lösenordet sparas i klartext.
I vilken cookie är det? Name: Password?
Mitt username är däremot sparat i klartext.
Jag kan inte se att lösenordet sparas i klartext.
I vilken cookie är det? Name: Password?
Mitt username är däremot sparat i klartext.
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 12:32Lösenordet sparas i klartext i kakan "Password".
Lösenordet sparas i klartext i kakan "Password".
Quote from Camilla Höög on 4 September 2008, 13:20Du har rätt.
Det var inte sparat i klartext när jag kollade. När jag däremot nu loggade ut och loggade in på nytt så sattes den i klartext.
Du har rätt.
Det var inte sparat i klartext när jag kollade. När jag däremot nu loggade ut och loggade in på nytt så sattes den i klartext.
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 17:00Ner med fingrarna i kakburken och ersatte "hejhÃ¥" med "hejh%E5" i kakan, och nu fungerar det utmärkt och jag tycks inte längre behöva logga in manuellt igen.
nej, det var bara ett exempel, jag har INTE "hejhå" som lösenord! 😛
Ner med fingrarna i kakburken och ersatte "hejhÃ¥" med "hejh%E5" i kakan, och nu fungerar det utmärkt och jag tycks inte längre behöva logga in manuellt igen.
nej, det var bara ett exempel, jag har INTE "hejhå" som lösenord! 😛