Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 21:29Det är ju alltid problematiskt att ha å, ä, ö eller andra "speciella" tecken i lösenord. Man ska helst undvika det.
Det är ju alltid problematiskt att ha å, ä, ö eller andra "speciella" tecken i lösenord. Man ska helst undvika det.
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 22:04Tvärtom, man ska ha så mycket specialtecken som möjligt i sitt lösenord. Om man bara använder sig av t ex a-z och 0-9 har man reducerat sökrymden, vilket gör det enklare för den som vill forcera lösenordet. Man kan ju inte låta en och annan liten bugg få
Tvärtom, man ska ha så mycket specialtecken som möjligt i sitt lösenord. Om man bara använder sig av t ex a-z och 0-9 har man reducerat sökrymden, vilket gör det enklare för den som vill forcera lösenordet. Man kan ju inte låta en och annan liten bugg få
Quote from Camilla Höög on 5 September 2008, 08:53Specialtecken är jättebra för att öka styrkan på lösenordet. Dock kan det bli problematiskt med tecken som bara finns på svenska tangentbord om du åker utomlands.
Olle har fixat någon typ av hash 🙂
Specialtecken är jättebra för att öka styrkan på lösenordet. Dock kan det bli problematiskt med tecken som bara finns på svenska tangentbord om du åker utomlands.
Olle har fixat någon typ av hash 🙂
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 16:34160 bitar ... ska vi gissa på SHA1?
160 bitar ... ska vi gissa på SHA1?
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 12:39Mikael Q: Ja, jag vet att specialtecken ökar styrkan på lösenordet, men det jag menade var just svenska (eller spanska, danska, isländska...) "specialtecken", då många databassystem använder en mer amerikanskt teckenkodning.
Mikael Q: Ja, jag vet att specialtecken ökar styrkan på lösenordet, men det jag menade var just svenska (eller spanska, danska, isländska...) "specialtecken", då många databassystem använder en mer amerikanskt teckenkodning.
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 18:22raderat
raderat