Quote from Guest on 14 March 2010, 22:34Efter en relativt regelbunden träning i över ett år med 2-6 pass i veckan fördelat på mestadels löpning, men även lättare styrketräning, promenader och de senaste två månaderna en hel del längdskidåkning så har jag de senast veckorna blivit "öm" i höftern
Efter en relativt regelbunden träning i över ett år med 2-6 pass i veckan fördelat på mestadels löpning, men även lättare styrketräning, promenader och de senaste två månaderna en hel del längdskidåkning så har jag de senast veckorna blivit "öm" i höftern
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 22:44Hej,
Varje år när jag drar igång med skidåkningen så drar jag på för hårt och det slutar nästan alltid med ömmande höft och när jag sedan går på med löpningen så får jag smärta i knät...
Det som är mitt problem är att den stora lårmuskeln som har fästet
Hej,
Varje år när jag drar igång med skidåkningen så drar jag på för hårt och det slutar nästan alltid med ömmande höft och när jag sedan går på med löpningen så får jag smärta i knät...
Det som är mitt problem är att den stora lårmuskeln som har fästet
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 07:38Hej Helen,
Min tolkning är att din träning varierar väldigt mycket, 2-6pass i veckan. försök att hitta ett jämnare träningsmängd.
Men träningsmässigt så är det samma sak som för alla andra med höftkänningar. Träna rumpa, mage, vader. har skrivit om de
Hej Helen,
Min tolkning är att din träning varierar väldigt mycket, 2-6pass i veckan. försök att hitta ett jämnare träningsmängd.
Men träningsmässigt så är det samma sak som för alla andra med höftkänningar. Träna rumpa, mage, vader. har skrivit om de
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 08:29Fredriks länk är super...
Av egen erfarenhet så kan jag rekommendera den tredje stretchen uppifrån. Det gjorde att jag blev av med ömheten i min höft. Ibland kunde jag knappt gå efter ett längre pass p.g.a att det smärtade på utsidan av höften. När jag b
Fredriks länk är super...
Av egen erfarenhet så kan jag rekommendera den tredje stretchen uppifrån. Det gjorde att jag blev av med ömheten i min höft. Ibland kunde jag knappt gå efter ett längre pass p.g.a att det smärtade på utsidan av höften. När jag b
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 09:38Tack så jättemycket för era tips och synpunkter!
Helt klart fanns det några stretchövningar som jag inte praktiserat förut. Jag börjar nog där.
("Ojämnheten" i antal träningspass beror på att det ibland är svårt att få ihop träningen med övriga familjens
Tack så jättemycket för era tips och synpunkter!
Helt klart fanns det några stretchövningar som jag inte praktiserat förut. Jag börjar nog där.
("Ojämnheten" i antal träningspass beror på att det ibland är svårt att få ihop träningen med övriga familjens
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 14:08Tack för länken till stretchen, det är nog precis vad jag också behöver.
Tack för länken till stretchen, det är nog precis vad jag också behöver.