Quote from Guest on 28 May 2013, 11:54Hej!
Jag har problem med min hälsena som ömmar. Jag har under en lång tid tränat mycket tåhävningar för att bli av med skadan. Jag har även lagt tid på att öka rörligheten i fotleden. Nu har jag sakta men säkert kunna börja springa kortare stäcker, mella
Hej!
Jag har problem med min hälsena som ömmar. Jag har under en lång tid tränat mycket tåhävningar för att bli av med skadan. Jag har även lagt tid på att öka rörligheten i fotleden. Nu har jag sakta men säkert kunna börja springa kortare stäcker, mella
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 12:04- Promenera barfota på skogsstigar.
- Massera hälsenan. Jag använder tummen, andra kör med en så där knottrig brödkavle.
- Jag brukar spänna en gummi-cord runt foten, så kan man hänga i tevesoffan o göra tåhävningar liggande...
- Balansplatta för al
- Promenera barfota på skogsstigar.
- Massera hälsenan. Jag använder tummen, andra kör med en så där knottrig brödkavle.
- Jag brukar spänna en gummi-cord runt foten, så kan man hänga i tevesoffan o göra tåhävningar liggande...
- Balansplatta för al
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 18:41Omvända tåhävningar?
Gå upp på tå med två fötter.
Sänk ned med en fot i luften.Det är koncentriska tåhävningar.
Öka antalet tåhävningar sakta, och kör gärna detta i en trappa för att komma lite djupare vid nedsänkningen. Men det måste kännas ok, och i
Omvända tåhävningar?
Gå upp på tå med två fötter.
Sänk ned med en fot i luften.
Det är koncentriska tåhävningar.
Öka antalet tåhävningar sakta, och kör gärna detta i en trappa för att komma lite djupare vid nedsänkningen. Men det måste kännas ok, och i
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 21:17"Gå upp på tå med två fötter.
Sänk ned med en fot i luften."Är inte det excentriska?
Själv kör jag ett rehabprogram mot Haglunds sjukdom 7dagar i veckan, 2 dagar med extra vikt på ryggen och minst 72h mellan löppassen.
Ingen av tåhävningarna ned under
"Gå upp på tå med två fötter.
Sänk ned med en fot i luften."
Är inte det excentriska?
Själv kör jag ett rehabprogram mot Haglunds sjukdom 7dagar i veckan, 2 dagar med extra vikt på ryggen och minst 72h mellan löppassen.
Ingen av tåhävningarna ned under