Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÖmma knän
You need to log in to create posts and topics.

Hej Alla. Hoppas att någon vill läsa detta och kanske svara. Jag har precis börjat jogga och löpträna. Jag har nog gått ut för hårt. Jag e en aning överviktig (169cm, 85kg). Efter tredje gången har nu mina knän börjat ömma och när jag sätter mig på huk så

Hej Karin,

Det känns väldigt vanskligt att ge råd om skador så här över internet, men förra sommaren ökade jag långpassen alldeles för fort och fick samma symtom som du har nu. En sjukgymnast kollade knäna och jag hade vätska i knäna. Inte ovanligt enlig

Med tanke på att du precis har börjat springa så tror jag att du har vilat för lite mellan dina träningspass och även kanske sprungit lite för långt och det är det som har gjort att du har fått problem.

Jag tror inte att det är något allvarligt, utan det

Tack för svaren. Då vilar jag och ser vad som händer. I hopp om att komma igång och nå mitt mål. Kram på er :o)

Ditt mål verkar väldigt rimligt, så kämpa på i en lugn och behaglig takt. Du kan om du vill följa något av alla nybörjarprogram där man varvar gång och löpning. Jag har provat ett från marthon.se som fungerade alldeles utmärkt. Här finns ett schema som är

Tack för inspirationen :o)