Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 17:14Actionsports har "Open Pro CD" i sortimentet:
http://roadcyclinguk.com/news/racing-news/mavic-open-pro-ceramic-rim-long-term-report.htmlMen Håkan har rätt, det är "Reflex" jag blandar ihop dem med - som är tub.
Actionsports har "Open Pro CD" i sortimentet:
Men Håkan har rätt, det är "Reflex" jag blandar ihop dem med - som är tub.
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 17:44Det som finns listat nu hos Mavic är "Open Pro CD" och motsvarande
Reflexfälg ser ut så här:
http://www.mavic.com/en/technology/rims/CDDet är möjligt att det 2008 fanns en "ceramic" som inte är samma
som CD men det saknar betydelse då det är hårdheten
f
Det som finns listat nu hos Mavic är "Open Pro CD" och motsvarande
Reflexfälg ser ut så här:
http://www.mavic.com/en/technology/rims/CD
Det är möjligt att det 2008 fanns en "ceramic" som inte är samma
som CD men det saknar betydelse då det är hårdheten
f
Quote from Berit Bengtson on 5 February 2012, 17:51Eftersom det inte finns ngn beläggning öht på bromsytorna hos en Open Pro CD-fälg så kommer du att bli besviken om du köper dem av den anledningen.
Läs länken i mitt förra inlägg för en förklaring till varför risken för sprickor ökar om fälgen är tjockan
Eftersom det inte finns ngn beläggning öht på bromsytorna hos en Open Pro CD-fälg så kommer du att bli besviken om du köper dem av den anledningen.
Läs länken i mitt förra inlägg för en förklaring till varför risken för sprickor ökar om fälgen är tjockan
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 18:16För att citera Mavic (på sidan jag länkade):
"Couche Dure. This process creates a micro surface hardness of the rim. It slows down braking wear and improves its durability."
För att citera Mavic (på sidan jag länkade):
"Couche Dure. This process creates a micro surface hardness of the rim. It slows down braking wear and improves its durability."
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 21:31Tillbaka till trådskaparens ämne: väger själv en bra bit över 100 pannor och har två hjulset: ett handbyggda från Düskland (poisonbikes.de), Mavic CXP33+Ultegra+DT Comp och ett par Shimano RS 80 C50 från förra säsongen. Kanske lite ambitiöst med två set
Tillbaka till trådskaparens ämne: väger själv en bra bit över 100 pannor och har två hjulset: ett handbyggda från Düskland (poisonbikes.de), Mavic CXP33+Ultegra+DT Comp och ett par Shimano RS 80 C50 från förra säsongen. Kanske lite ambitiöst med två set
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 01:56Jag har hittills provat:
Mavic Aksium
Skräp enligt mig. Första ekern bak gick sönder efter 200mil. Efter reparation så höll hjulet 30mil innan nästa eker gick av.Easton EA70.
Kändes mycket styvare och bättre än Mavic hjulen. Fick ett ekerbrott bak eft
Jag har hittills provat:
Mavic Aksium
Skräp enligt mig. Första ekern bak gick sönder efter 200mil. Efter reparation så höll hjulet 30mil innan nästa eker gick av.
Easton EA70.
Kändes mycket styvare och bättre än Mavic hjulen. Fick ett ekerbrott bak eft