Quote from Guest on 6 April 2010, 20:49Jag har precis investerat i världens vackraste cykel. som jag tänkte använda tillsammans med pulsklocka för att ta mig fram o tillbaka till jobb samtidigt som jag kör puls träning o tappar ca 20 kg.. Har spd pedaler o köpt passande skor.
Jag bara undrar
Jag har precis investerat i världens vackraste cykel. som jag tänkte använda tillsammans med pulsklocka för att ta mig fram o tillbaka till jobb samtidigt som jag kör puls träning o tappar ca 20 kg.. Har spd pedaler o köpt passande skor.
Jag bara undrar
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 20:59Komma i: Tådelen ner först och sen bara att trycka till.
Komma ur: Vrid foten med hälen ut.Tips: Lossa på fjädern som låser så att foten lossnar lättare, mindre risk i början för SPD vurpor.
Komma i: Tådelen ner först och sen bara att trycka till.
Komma ur: Vrid foten med hälen ut.
Tips: Lossa på fjädern som låser så att foten lossnar lättare, mindre risk i början för SPD vurpor.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:05Sjysst! Jag fattar... Premiär i morgon ,Spännande..:-)
Sjysst! Jag fattar... Premiär i morgon ,Spännande..:-)
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:12Vurpor pga man inte får loss fötterna i tid, är nog ganska vanligt.
Speciellt i början. Så räkna med att det ska hända.Några försiktighetsåtgärder:
- Ha alltid handskar på dig. Även på sommaren. Om man ramlar, hinner man oftast ta emot med händerna, oc
Vurpor pga man inte får loss fötterna i tid, är nog ganska vanligt.
Speciellt i början. Så räkna med att det ska hända.
Några försiktighetsåtgärder:
- Ha alltid handskar på dig. Även på sommaren. Om man ramlar, hinner man oftast ta emot med händerna, oc
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:15Brutna handleder är ganska jobbiga.
Brutna handleder är ganska jobbiga.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:23Krossade armbågar är också smärtsamma, om jag får välja så blir det dött lopp tror jag. Kanske lite lite hellre bruten handled, ej öppet benbrott.
Krossade armbågar är också smärtsamma, om jag får välja så blir det dött lopp tror jag. Kanske lite lite hellre bruten handled, ej öppet benbrott.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:46I och för sig är det sällan man hinner tänka mer än "varför får jag inte loss foten ..." när man tippar ikull. Jag skulle dock gissa att det bästa är om man lyckas hejda sig från att ta emot med armbågar och händer utan helst tar smällen med baken där de
I och för sig är det sällan man hinner tänka mer än "varför får jag inte loss foten ..." när man tippar ikull. Jag skulle dock gissa att det bästa är om man lyckas hejda sig från att ta emot med armbågar och händer utan helst tar smällen med baken där de
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 22:12Marie, låt inte de elaka grabbarna skrämma upp dig. Jag skaffade mina första spd-pedaler och skor för fem år sedan, och har inte ramlat en enda gång pga att jag inte fått loss fötterna. Men följ gärna rådet ovan om att ha fjädrarna lite löst ansatta, går
Marie, låt inte de elaka grabbarna skrämma upp dig. Jag skaffade mina första spd-pedaler och skor för fem år sedan, och har inte ramlat en enda gång pga att jag inte fått loss fötterna. Men följ gärna rådet ovan om att ha fjädrarna lite löst ansatta, går
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 22:19Min fru håller på med att gå över till SPD-pedaler, men jag vågar inte släppa henne på cykeln ännu. Jag vill att hon går x-antal spinningpass först. Brytna handled är inte kul, men hon har höftprotes. Här får det inte vara några obligatoriska fall i slow-
Min fru håller på med att gå över till SPD-pedaler, men jag vågar inte släppa henne på cykeln ännu. Jag vill att hon går x-antal spinningpass först. Brytna handled är inte kul, men hon har höftprotes. Här får det inte vara några obligatoriska fall i slow-
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 22:32Härligt!
Nu blev jag ju inte alls nervös!!(H:)
Nejdå jag har lossat dom lite och har ganska långa raksträckor där jag tänkte "öva"..
Återkommer med rapport i morgon .. OM jag inte är på akuten 🙂
Tack alla för er hjälp och ert engagemang
Härligt!
Nu blev jag ju inte alls nervös!!(H:)
Nejdå jag har lossat dom lite och har ganska långa raksträckor där jag tänkte "öva"..
Återkommer med rapport i morgon .. OM jag inte är på akuten 🙂
Tack alla för er hjälp och ert engagemang