Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄnnu en nybörjare..
You need to log in to create posts and topics.

Kanske nån kan tipsa hur jag på ett enkelt sätt ska förstå logiken i växlarna . Jag har nästan bara raksträcka till jobbet något backigt.. Brukar försöka träna på att känna växlarna men min hjärna vill inte koppla logiken.. Kanske en man som är tillverkar

Skaffa en kadensmätare och få nya perspektiv.

Instämmer. Det handlar om att ha ungefär samma pedalfrekvens hela tiden. Många säger att den bör ligga runt 90 tramptag per minut. Med en kadensmätare (pedalfrekvensmätare) får man hjälp att hitta rätt snabbt. Har ingen sådan själv, men har efter 30 år på

Ok det låter ju enkelt och det är väl iofs så jag har försökt göra men jag tycker jag har cyklat sakta... Övning ger kanske färdighet även här?? 🙂

Det tar ett tag att träna upp musklerna. Om musiker, t.ex. violinister, har jag hört att de bör träna spelmusklerna cirka 10 000 timmar för att nå världstoppen. Typ 3 timmar om dagen i tio år. Vet inte om det gäller cykelmusklerna också, men helt klart är

Har läst en recension av en bok som - utan att vara så där enormt vetenskapligt underbyggd - menade att 10K timmar var en generell regel för att nå framgång. Inte bara när det gäller musik och idrott, med andra ord.

Det är väl inte bara träna upp muskler